This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. |
Blog d'opinió jurídica i política, d’un mig palauenc, mig plegamaní, que s’estima el seu poble i el seu país.
divendres, 31 d’octubre del 2014
PLE OCTUBRE 2014: NERVIS I MÉS IMPROVITZACIÓ A SET MESOS D'ELECCIONS!
dijous, 30 d’octubre del 2014
PALAU-SOLITÀ I PLEGAMANS, TAMBÉ A FAVOR DE LA REFORMA HORÀRIA!
MOCIÓ A FAVOR DE LA REFORMA HORÀRIA QUE PRESENTA EL GRUP MUNICIPAL DE CONVERGÈNCIA I UNIÓ
La desorganització horària a Catalunya és resultat de la superposició dels vells horaris fabrils, agreujats per transformacions patides pel creixement econòmic durant el franquisme i l'impacte de les demandes pròpies dels anys de creixement desordenat, especialment del sector dels serveis, i també sovint, de la cultura del presencialisme al treball, o bé per la necessitat de realitzar llargues jornades de treball per assolir salaris adequats al cost real de la vida. Aquesta situació deriva en seriosos obstacles per a la competitivitat i la producció empresarial, en l'augment de riscos psicosocials de les persones treballadores, la persistència de la divisió sexual del treball amb el manteniment de la desigualtat de gènere, els problemes de salut derivats de la manca de son en adults i infants, els baixos rendiments educatius, la manca de temps familiar i personal per al lleure i la cultura, l'activisme social i en una disminució del benestar de la societat en general.
En aquest sentit, al llarg dels darrers anys s'ha aprofundit en la recerca, i els estudis dels quals disposem demostren que es fa del tot necessari i urgent desfer-se de la rèmora que representa la desorganització horària actual incapaç de fer front a la complexitat del moment present. A gairebé tota Europa, l'horari laboral és de 8-9h a 17-18h, parant un màxim d'una hora per dinar a meitat de la jornada. A l'Estat espanyol i per tant a Catalunya-, però, és habitual que la població treballadora s'aturi dues hores per dinar a l'àmbit escolar poden ser tres-, i que la jornada laboral s'allargui fins a les 19h o les 20h del vespre, o més enllà. Aquesta jornada poc compactada provoca sopar a partir de les 21h en el millor dels casos, dificulta el temps de cura d'infants i gent gran, afebleix la participació cívica i comunitària, impossibilita el consum i gaudi de la cultura i per descomptat baixa l'eficiència de les organitzacions. El prime time televisiu s'acomoda a horaris que fan reduir les hores de son. En definitiva se solapa el temps personal i el temps de descans. A més, aquesta organització del temps de vida quotidiana no té l'origen en el clima, un mite que es desmunta tot sol comprovant que a Portugal, Marroc, Itàlia o Grècia se sopa a les 19-20h del vespre.
Per altra banda, a Europa fa algunes dècades que va començar la substitució dels horaris nascuts amb l'era industrial per uns altres adaptats i flexibles a les necessitats d'igualtat i productivitat i participació de la ciutadania, i diversos estudis de la Fundació Europea per a la Millora de les Condicions de Vida i de Treball (Eurofound) amb dades d'Eurostat mostren que estan avançant en el bon camí, tot i que hi ha diferències entre estats segons els models adoptats. Al nostre país el debat tot just s'inicià fa uns anys i ara sembla que se'n pren consciència de manera més àmplia en un context de crisi en què cal trobar fórmules d'optimització dels recursos escassos, però sobretot, en què cal proposar estils de vida no determinats exclusivament per una compulsió productivista i consumista. L'ordre horari hauria de ser la norma, i la flexibilitat individualitzada l'excepció en tots els àmbits. Establir un horari racional generalitzat, hauria de ser la norma a aplicar en tots els àmbits socials i econòmics, públics i privats, sense perjudici de que es reconeguin després determinades situacions de flexibilització horària, i per tant, excepcions a les normes generals, per atendre determinades situacions personals o de determinats col·lectius.
En aquest context és on s'ha posat en marxa la Iniciativa per a la Reforma horària - Ara és l'hora, reconeguda pel Govern de la Generalitat de Catalunya com a la plataforma interlocutora en aquesta qüestió. L'objectiu fonamental és impulsar uns horaris beneficiosos per a les institucions, les empreses i la ciutadania. Cal, en definitiva, passar d'uns horaris propis de l'era industrial a uns que s'adaptin a les necessitats de la nova societat del coneixement i del consum, amb més complexitat social i augment progressiu de les desigualtats.
En la forma en què està organitzada la nostra societat, el temps esdevé un factor sistèmic dins del model social. Cal cercar mesures legislatives i de promoció i sensibilització que abordin el canvi a tres nivells: a nivell macro (de la societat), a nivell meso (de les organitzacions, empreses i institucions que la componen) i a nivell micro (de les persones). Superat el debat de la conveniència, l'objectiu d'aquests treballs és debatre la viabilitat per transitar cap al retorn de Catalunya als horaris anteriors al franquisme, adaptats a la nova realitat social, econòmica i cultural.
Els agents que poden fer possible aquesta reforma se situen principalment en l'acció sobre els horaris laborals, però també en els escolars, els comercials, els culturals, els esportius, els televisius i els associatius, així com en les infraestructures públiques i privades que els puguin permetre.
Per tot això, s'ACORDA:
Primer.- L'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans aprova aquesta resolució amb l'objectiu de donar suport a les mesures que facin possible fer la transició cap a la reforma horària formulada en un moment concret en el temps.
Segon.- Notificar l'aprovació d'aquesta resolució a l'ACM, la FMC i la iniciativa per a la reforma horària a info@reformahoraria.cat
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. |
dimecres, 29 d’octubre del 2014
CONTRA LA SUSPENSIÓ, DEL QUE SIGUI MENYS TRIBUNAL CONSTITUCIONAL, DE LA NORMATIVA CATALANA SOBRE POBRESA ENERGÈTICA
MOCIÓ QUE PRESENTA EL GRUP MUNICIPAL DE CONVERGENCIA I UNIÓ DE REBUIG A LA SUSPENSIÓ DE LA NORMATIVA SOBRE LA POBRESA ENERGÈTICA
Antecedents
La pobresa energètica és una situació de desemparament en que es troben moltes llars com a conseqüència de la precarietat econòmica de moltes famílies que pateixen la crisi i es veuen incapaces de fer front al pagament de la factura energètica dels seus habitatges al trobar-se a l'atur, en una situació de sobre endeutament o de manca d'ingressos suficients per arribar a final de mes. Aquesta situació de vulnerabilitat que afecta a moltes persones els planteja haver d'elegir quines són les despeses prioritàries per a la seva subsistència renunciant a l'alimentació o a un habitatge amb una temperatura mínimament adequada per fer front als rigors de l'hivern.
Segons el 7è estudi elaborat per la Creu Roja des de l'Observatori de Vulnerabilitat titulat "L'impacte de la crisi en la salut de les persones", gairebé un vint per cent de persones realitza menys de tres àpats diaris per motius econòmics i com a dada rellevant constata que "la proporció de persones en situació vulnerable amb dificultats per mantenir la seva llar a una temperatura adequada ha augmentat en un 20% en els últims tres anys".
Segons l'IDESCAT un 11% de les llars catalanes, és a dir, 300.000 famílies poden tenir problemes per mantenir a casa seva una temperatura adequada aquest hivern, amb els riscos associats per als més vulnerables com són els infants, els malalts crònics o la gent gran. Fins ara 895 famílies s'havien acollit a les garanties ofertes pel decret i a partir d'ara es poden trobar en que se'ls talli la llum o el gas a l'hivern en cas de retard o d'impagament.
Des de la Comissió i el Parlament de la Unió Europea s'ha instat als Estats membres a adoptar mesures per protegir als consumidors més vulnerables i a lluitar contra aquest fet que va associat a d'altres situacions com l'atur o la lluita per conservar o accedir a un habitatge digne. En aquest sentit, el Govern de Catalunya desprès de reunir-se amb la Taula Social, va aprovar un decret llei ratificat pel Parlament on regulava una reforma en matèria de consum per garantir que no es podria interrompre el subministrament energètic deixant sense calefacció als consumidors més vulnerables, prohibint la desconnexió en els mesos de l'hivern.
La Generalitat va aprovar la norma amb l'objectiu que es fes efectiva la moratòria amb la qual no es pugui tallar ni la llum ni el gas a aquelles famílies en situació de vulnerabilitat entre els mesos de novembre i març.
La interposició d'un recurs d'inconstitucionalitat pel Govern Rajoy contra la normativa catalana fa que moltes famílies que s'havien acollit a les condicions que regulen el Decret vegin vulnerat els seus drets socials. Contrasta aquesta insensibilitat amb la rapidesa en buscar una indemnització a les empreses que utilitzant la tècnica del "fracking" han vist compensada la seva inversió a costa dels consumidors mentre els més febles i vulnerables de la població es veuen absolutament desemparats. El text normatiu que ha estat impugnat també determina els mecanismes d'intercanvi d'informació entre empreses subministradores, administracions, entitats socials i usuaris sobre tarifes socials, ajuts i mesures per fer front a la pobresa energètica.
La interposició d'aquest recurs no és un fet aïllat sinó que respon a la voluntat de litigiositat impulsada per un govern recentralitzador que es insensible a mitigar les situacions de desemparament provocades arran de la crisi econòmica, cercant només la recentralització de competències i vulnerant l'autogovern i l'autonomia local, com ha fet amb l'aprovació de normes com la LRSAL o la lley de garantia de la unitat de mercat impedint que les administracions més properes al ciutadà puguin actuar en defensa de les persones més vulnerables.
Per tot això, proposem els següents
ACORDS
Primer.- Que es doni suport al Govern de Catalunya perquè formuli al·legacions davant la suspensió temporal acordada pel Tribunal Constitucional per termini de cinc mesos amb motiu del recurs d'inconstitucionalitat formulat pel Govern Rajoy contra la normativa en matèria de consum aprovada pel Parlament de Catalunya.
Segon.- Expressar el rebuig a la insensibilitat del Govern del sr. Rajoy que malgrat els requeriments comunitaris no ha formulat cap normativa en matèria de protecció dels consumidors més vulnerables afectats per una situació de pobresa energètica.
Tercer.- Demanar que s'aixequi la suspensió pel Tribunal Constitucional de la normativa catalana de consum ja que deixa als consumidors més vulnerables en una situació d'indefensió en que es poden veure afectats per la interrupció del subministrament energètic en l'època climàtica més freda de l'any.
Quart.- Fer arribar aquesta moció al Parlament de Catalunya, a la Generalitat i a les entitats municipalistes Associació Catalana de Municipis i Federació de Municipis de Catalunya, així com al President del Govern espanyol i al Tribunal Constitucional.
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. |
dimarts, 28 d’octubre del 2014
MOCIÓ EN DEFENSA DE LA LLIBERTAT RELIGIOSA
MOCIÓ EN SUPORT DE LES INICIATIVES INTERNACIONALS PER DEFENSAR
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
En
D'acord amb aquesta Declaració, tothom té els drets i llibertats que s'hi proclamen, sense cap distinció de raça, color, sexe, llengua, religió, opinió política o de qualsevol altra mena, origen nacional o social, fortuna, naixement o altra condició.
Catalunya sempre ha defensat el respecte i compliment dels drets humans i s'ha mostrat contrari a la persecució de les persones per qualsevol motiu, tal com constaten
Així mateix, el compromís del poble de Catalunya a favor de la pau i de la resolució pacífica dels conflictes per contribuir decididament a la construcció d'un nou ordre mundial més just és manifest des de fa molts anys.
Ara bé, els estudis d'organitzacions internacionals independents coincideixen quan destaquen que les hostilitats socials relacionades amb la religió, les restriccions governamentals en matèria religiosa i l'abús de les minories religioses creix any rere any. Aquesta situació es reprodueix pràcticament en totes les grans regions del món, excepte al continent americà. D'entre les diferents confessions religioses que pateixen assetjament, restriccions o persecució, les esglésies cristianes ocupen un lloc preeminent. Els cristians, efectivament, són la confessió més afectada, patint restriccions, hostilitats o assetjaments en 151 països d'arreu del món.
Darrerament, aquesta situació s'ha agreujat en alguns països de l'Orient Mitjà. A principis del segle XX els cristians suposaven el 26% de la població total, però actualment només en representen un 10%, i cada cop més les minories cristianes d'aquests països són perseguides pel fet de professar la seva fe.
Malauradament, les matances sistemàtiques d'ètnies i pobles també tenen molt a veure amb les creences i la religió. No endebades, alguns dels episodis més dramàtics que s'han viscut els darrers mesos a l'Iraq i Síria han estat qualificats per historiadors i analistes internacionals com "un crim contra la civilització i contra la humanitat".
Davant d'aquesta persecució, moltes han estat les veus que s'han alçat per denunciar la situació i alhora per fer crides a favor de la pau, la convivència i la reconciliació. Diferents caps d'estat i de confessions religioses com també moltes altres personalitats d'altres àmbits s'hi han referit en reiterades ocasions i han promogut personalment actuacions en aquesta línia.
Per tot això abans esmentat, l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans reunit en Ple,
ACORDA:
Primer.- Manifestar públicament el seu suport a les iniciatives promogudes per part d'institucions internacionals per condemnar i aturar les morts i les persecucions basades en motius religiosos que estan patint determinades comunitats religioses en alguns països de l'orient mitjà
Segon.- L'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans creu fermament que les diferents confessions religioses tenen en comú la recerca de la pau, la convivència pacífica i la fraternitat universal, havent de ser un factor de cohesió, però mai d'enfrontament, i encoratja a les institucions internacionals, i també al poble de Catalunya, a continuar alçant la seva veu i sumar esforços a favor de la pau i el respecte a la llibertat de pensament, de consciència i de religió.
Tercer.- Donar suport a les entitats i organitzacions internacionals que estan realitzant ajuda humanitària als desplaçats amb motiu d'aquesta persecució.
Quart.- Notificar el present acord al Parlament de Catalunya, Govern de
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. |
dilluns, 27 d’octubre del 2014
LA IMPOSSIBILITAT DE FER LA CONSULTA INICIALMENT PREVISTA PEL 9N, A CAUSA D'ACTITUDS PASSIVES COM LES DEL NOSTRE GOVERN MUNICIPAL
El President de la Generalitat, Artur Mas, s'ha vist obligat a esquivar la suspensió decretada pel TC, i haver-se-les d'enginyar per tal de poder fer efectiu el seu compromís amb una Consulta legal, on els ciutadans puguin votar, i donar així compliment a l'acord majoritari sobre la data i les preguntes. Això ha estat com a conseqüència d'actituds passives, i potser obstruccionistes, de governs locals com el de Palau-solità i Plegamans.
Valorem que l'Alcaldessa permetés al regidor Jaume Oliveras acudir al Palau de la Generalitat el passat 4 d'octubre per lliurar la moció del món local en suport a la Consulta, aprovada en el ple del mes de setembre. Però l'alcaldessa no ha col·laborat en res més, no designant cap persona com a Coordinador Local, no facilitant llocs on poder votar, no aportant cap dada del cens, no preguntant al personal municipal per presentar-se de forma voluntària per coordinar la Consulta, ignorant els requeriments del Departament de Governació ni donar-hi cap resposta. Així, en el nostre poble, la Consulta no s'hauria pogut portar a terme amb plenes garanties.
De ben segur, malgrat i les actituds passives i obstruccionistes del govern municipal, el nou 9N serà un gran dia de reivindicació nacional al nostre municipi i la participació esdevindrà masiva, pacífica i democràtica tal com reclama la gent de Palau-solità i Plegamans!
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. |
divendres, 24 d’octubre del 2014
A MI, ME HAN VUELTO INDEPENDENTISTA!
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. |
dimecres, 22 d’octubre del 2014
I SEGUIM SENSE NOTÍCIES DE L'AJUNTAMENT DE PALAU-SOLITÀ I PLEGAMANS PEL QUE FA ALS PREPARATIUS PER A LA CONSULTA DEL PROPER 9N
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. |
dilluns, 20 d’octubre del 2014
ACTUALITZACIÓ D'UNS COMENTARIS D'ESTIU
NO ÉS UN REFERÈNDUM. PER TANT, SERÀ LEGAL!
per la mateixa Generalitat o pels ens locals, en l'àmbit de llurs competències, d'enquestes, audiències públiques, fòrums de participació i qualsevol altre
instrument de consulta popular, salvant el que disposa l'article 149.1.32 de la Constitució.
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. |
dijous, 16 d’octubre del 2014
QUE ALGÚ M'EXPLIQUI COM ES PENSAVA PORTAR A TERME LA CONSULTA DEL 9 N A PALAU-SOLITÀ I PLEGAMANS
"Jaume : al respecte del teu missatge , com bé recordaràs la moció aprovada pel Ple va ser anterior a la suspensió de la Llei del Parlament de Catalunya 10/2014 de 26 de setembre així com del Decret del Departament de Presidència 129/2014, suspensió que com ha recordat la Delegació del Govern a Catalunya en escrit adreçat a aquesta Secretaria en data 6 d'octubre "impedeix l'adopció o execució de qualsevol acte en aplicació dels mateixos, així com les restants actuacions de preparació per a la convocatòria d'aquesta consulta o vinculades a ella".
És pel motiu exposat que no puc recomanar a l'Alcaldia cap actuació en el sentit que sol·licites al teu missatge ni tanmateix podria acceptar l'hipotètic - si aquest es produís per part de l'Alcaldia - nomenament com a Coordinadora municipal.
Atentament."
M'allargaria massa si també us transcrivís el meu missatge on els indicava els passos a seguir per procedir segons la llei, a quins correus calia que comuniquessin les designacions esmentades i els terminis que tenien. Però, com us podeu imaginar, ens vam veure en la necessitat de donar trasllat al Departament de Governació de la Generalitat, la resposta obtinguda. I mentrestant, ens arribaven notícies en el sentit que molts dels ajuntaments que també havien aprovat la moció de suport a la Consulta però que no estaven governats ni per CiU ni per ERC, no pensaven portar a terme cap acció ni tràmit que facilités la celebració de la mateixa. Cal dir, d'altra banda, que no s'establia cap obligatorietat en el sentit que fos la Secretària qui hagués d'ostentar el "càrrec" de Coordinador local, ja que podia designar-se a qualsevol funcionari o personal municipal que s'hi prestés de forma voluntària. Tot i que em consta que hi ha personal municipal que s'hagués prestat voluntàriament a realitzar aquesta tasca, mai, ni des d'Alcaldia ni de Secretaria, els ho han preguntat.
Com a darrer intent, el divendres dia 10 d'octubre m'adreço als representants municipals d'ICV-EUiA, per demanar-los que, ja que ells sí que podien al estar al govern, que miressin de fer alguna cosa per tirar endavant amb la possibilitat de fer la Consulta en adequades condicions a Palau-solità i Plegamans. La resposta va venir a través d'una trucada telefònica en la que m'informaven que havien rebut instruccions del seu partit en el sentit de no atendre ni donar resposta als requeriments expresats provinents del Departament de Governació. Consideraven que si, des de la pròpia Generalitat no es donava garanties als funcionaris de que no incurririen en cap tipus de responsabilitats, ells no podien tirar pel dret i procedir d'acord amb la legislació suspesa.
Repeteixo que totes les posicions són extremadament respectables; que tothom té o pot tenir la seva raó, només faltaria! Però, a la vista del que he exposat, algú em pot dir de quina manera es podia tirar endavant amb aquella Consulta?
Ara cal mirar de recompondre tot el que s'hagi pogut desfer; cal cercar la unitat per damunt de tot; però, tinguem molt clar, que la nova fórmula plantejada, permet esquivar la suspensió de la llei i del decret, permet que tothom qui ho vulgui pugui anar a votar, amb l'única diferència en relació al que s'havia establert, que ara ens haurem d'inscriure prèviament, com per cert, també calia fer a Escòcia i en altres països a l'hora d'anar a votar. La resta és exactament igual. Consultàvem una opinió i seguirem fent-ho. Hi haurà vint mil voluntaris, dels que entre dos i tres mil seran funcionaris. Anirem a votar a l'Institut Ramon Cases i Carbó. Les preguntes seran les mateixes. I l'important, com també hauria passat abans, és que ens hem de tornar a unir en unes eleccions plebiscitàries perquè, aleshores sí, es pugui declarar formalment i de forma unilateral la tant anhelada Independència!
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. |
dimarts, 14 d’octubre del 2014
L'ENGANY I LA MANIPULACIÓ PER ASSOLIR UNA ALCALDIA
Fem memoria: El govern municipal liderat per CiU entre 2007-11, davant d'una sentència judicial de 2005 i instant el jutge l'execució, es veu en l'obligació inajornable d'aplicar-la, sense cap alternativa posible, i girar les corresponents quotes urbanístiques als veïns propietaris de Montjuïc. L'Ajuntament va avançar 1.200.000 euros, pagant uns interessos de 300.000 euros generats per l'incompliment de sentència des de 2005.
PSC-ICV, aleshores a l'oposició, van enganyar fins a l'extrem als veïns fent-los creure que el govern girava quotes perquè volia, i que el Consistori s'havia de fer càrrec de tot el pagament: concentracions de veïns manipulats per militants i regidors del PSC i d'ICV, enfrontaments personals, crispació, insults
Tot l'engany i la manipulació que es vulgui, i més.
Ara, PSC-ICV són al govern i dues sentències més -també d'èpoques de governs PSC-ICV- s'han hagut d'aplicar a les urbanitzacions de Serra de can Riera i de Tenda Nova Est. Com no podia ser d'una altra manera, han girat les corresponents quotes urbanístiques als veïns, sense més.
L'oposició de CiU ha comprovat l'actuació del Govern. La nostra responsabilitat ens obliga a actuar amb prudencia, però controlant el compliment de la legalitat. El govern de PSC-ICV ha fet el què la justicia obligava a fer.
Però, ja han explicat als qui van manipular entre 2008-2009 que mai un Ajuntament no es pot fer càrrec de quotes urbanítiques que la llei imposa als propietaris de tota urbanització?
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. |
dissabte, 11 d’octubre del 2014
A LA TERCERA VA LA VENÇUDA!
Este mensaje no contiene virus ni malware porque la protección de avast! Antivirus está activa. |
divendres, 10 d’octubre del 2014
Jaume Oliveras representa al consistori a l’acte de suport del món local al president Mas per la consulta del 9N
El Regidor i Portaveu del Grup municipal de CiU a l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, Jaume Oliveras, fou qui, per delegació d'alcaldia, va representar a aquest consistori el passat dissabte en l'acte que va tenir lloc al Palau de la Generalitat,on més de 900 alcaldes, alcaldesses i altres representants de l'administració local, van lliurar les certificacions de les mocions aprovades en cadascun dels ajuntaments a favor de la Consulta del proper 9 de novembre.
La coincidència amb l'acte institucional d'inauguració de la trenta-tresena edició de la fira comercial Fira Palau, va fer que es delegués la representació de Palau-solità i Plegamans al regidor Jaume Oliveras, qui hi va assistir acompanyat del també regidor Miquel Truyols.
La moció en qüestió fou aprovada en el darrer ple municipal del dia 25 de setembre amb vuit vots a favor de CiU, ERC i ICV-EUiA, set abstencions del PSC i VdP-siP i dos vots en contra del PP.
Jaume Oliveras ha manifestat la gran satisfacció que li ha suposat poder assistir a un acte tant emotiu i que passarà a formar part de la història de Catalunya exemplificant el suport de més del 96% dels municipis catalans al dret a decidir i a la consulta prevista pel proper 9 de novembre.
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. |
dimecres, 8 d’octubre del 2014
FIRA PALAU, ESTANT DE L'AJUNTAMENT, 25 ANYS DE RÀDIO PALAU...
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. |
dilluns, 6 d’octubre del 2014
FINALMENT, TAMBÉ DES D'UNIÓ DEMOCRÀTICA PODEM DEFENSAR LA INDEPENDÈNCIA!
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. |