This email has been checked for viruses by Avast antivirus software. |
Blog d'opinió jurídica i política, d’un mig palauenc, mig plegamaní, que s’estima el seu poble i el seu país.
diumenge, 30 d’octubre del 2016
PLE OCTUBRE 2016: SÍ, SÍ. SÍ AL REFERÈNDUM I SÍ A LES ORDENANCES FISCALS!
dilluns, 24 d’octubre del 2016
PRIMER DE TOT, ELS NOSTRES COMERÇOS!
Un estudi determinarà el potencial i mancances de les activitats econòmiques i comercials a Palau-solità i Plegamans
Determinar el potencial i les mancances de les activitats econòmiques que es desenvolupen dins de la trama urbana de la població és l'objectiu d'un estudi que ha començat avui i que està desenvolupant l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans conjuntament amb la Cambra de Comerç de Sabadell. Per dur a terme aquesta tasca s'ha contractat a l'empresa Fica't que farà el treball de camp amb entrevistadors. Tots ells aniran identificats amb una carta on constarà que es tracta d'una iniciativa organitzada per l'administració municipal i la Cambra de Comerç.
L'informe està dividit en dues parts, la primera analitzarà els hàbits de compra dels habitants de Palau-solità i Plegamans. Els entrevistadors efectuaran 390 enquestes a domicili per tal de conèixer com i què compren i de quina manera consumeixen les famílies.
La segona part de l'estudi es dedicarà a analitzar l'atracció del mercat setmanal dels dissabtes de Palau-solità i Plegamans. En aquest cas, els entrevistadors efectuaran 350 enquestes en diferents punts del mercat i als carrers dels voltants per tal de conèixer el motiu i els hàbits de compra de les persones que utilitzen habitualment aquest espai comercial.
Com es va a fer la compra, si a peu o en cotxe; si aquesta es fa per catàleg o per internet; quin és el grau de satisfacció amb els aspectes comercials de la vila; o si algun dels membres de la família menja fora de casa, són algunes de les preguntes que podran respondre els veïns i veïnes de Palau-solità i Plegamans en aquesta enquesta.
La previsió de l'Ajuntament és disposar dels resultats de l'informe en un mes per poder analitzar l'estat de l'activitat comercial i econòmica de la vila. Segons el regidor de Comerç, Jaume Oliveras: "Amb les conclusions de l'estudi podrem conèixer de primera mà els hàbits de compra dels veïns i veïnes de Palau-solità i Plegamans i, en cas que fos necessari, podríem elaborar un pla d'actuació i millora".
En cas de dubte o voler consultar algun aspecte, els interessats poden posar-se en contacte amb el SAC (Servei d'atenció al Ciutadà) telèfon 93 864 80 56 de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans.
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |
dijous, 20 d’octubre del 2016
UN ANY DEL PUNT VAC!
Nou entitats s'han adherit al Punt de Voluntariat d'Acció Ciutadana en el seu primer any de funcionament
El Punt VAC (Voluntariat d'Acció Ciutadana) és un servei creat per l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans com a lloc de trobada, orientació i assessorament, que té la finalitat de coordinar entitats i persones amb vocació d'ajudar, així com potenciar la participació ciutadana. Aquest mes d'octubre s'ha acomplert el primer aniversari de la seva obertura al Centre Cívic i ja s'han adherit nou entitats.
Aquest espai de participació va encetar l'any passat un registre d'entitats, una oficina d'assessoria i un servei per derivar a les persones voluntàries a les activitats que més s'adeqüin al seu perfil. De moment, s'hi han adherit 9 associacions i 14 persones han estat informades i adreçades a associacions per col·laborar com a voluntaris.
Durant aquest primer any, des del Punt VAC s'han organitzat reunions amb centres educatius per impulsar el Servei Comunitari per a alumnes de l'ESO, així com trobades amb entitats culturals per oferir-los suport i assessorament. També s'han fet crides de voluntariat per a activitats organitzades per diferents agrupacions i s'han difós activitats solidàries de participació de tota la província de Barcelona.
Com participar i col·laborar
Les entitats i totes les persones que vulguin col·laborar en qualsevol camp, segons la seva disponibilitat, els seus interessos i les seves habilitats, es poden adreçar al Punt VAC. Segons el Tinent d'Alcalde i regidor de Voluntariat, Jaume Oliveras: "Aquesta eina tant pot servir per a col·laboracions estables com puntuals, ja siguin vinculades a la solidaritat i l'acció social, com a la cultura, les festes populars, o l'esport, entre d'altres".
Oliveras, ha reconegut que a Palau "sempre hem col·laborat i hem estat disposats a donar la nostra ajuda". L'Ajuntament, segons el regidor, ha seguit aquesta línia des de diverses àrees, des de la solidaritat envers les persones que pateixen la crisi econòmica fins a temes vinculats a la cultura, la gent gran, o la cooperació.
El regidor de Voluntariat, ha expressat que, després d'un any, "el Punt VAC s'ha convertit en un nexe d'unió entre les demandes i necessitats d'entitats i persones que volen dedicar el seu temps ajudar els altres. Ara hem de consolidar el servei".
El Punt VAC ofereix informació sobre el tipus d'entitats i projectes que es desenvolupen a Palau-solità i Plegamans, fer de contacte i col·laborar puntualment o periòdicament amb alguna entitat de la vila. Així, també dóna informació i assessorament sobre cursos de formació en l'àmbit del voluntariat i l'associacionisme.
En el cas de les associacions, el Punt VAC ofereix orientació i suport individualitzat en gestió associativa per a l'elaboració i posada en marxa de projectes de voluntariat, compromisos de col·laboració, assegurances, mètode de treball amb el voluntariat, i formació i contacte amb persones interessades a col·laborar voluntàriament amb vosaltres. D'altra banda, aquest servei fa difusió d'activitats formatives que puguin ser d'interès i informació permanent sobre el món associatiu.
El Punt VAC està obert al despatx 7 del Centre Cívic (antic CAP), cada dimecres, de 15 a 19h. S'hi pot contactar a voluntariat@palauplegamans.cat i al número de telèfon 636.17.24.44.
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |
dilluns, 17 d’octubre del 2016
ENTREVISTES
Per una banda, al Palau a Debat de Ràdio Palau, el dijous al vespre en
directe, però que resta penjada a la nova pàgina web de l'emissora; i per
una altra, divendres sortia la que em van fer des de Demòcrates de
Catalunya, que es va publicar en el butlletí digital setmanal.
A fi que les pogueu llegir i escoltar respectivament, us deixo l'enllaç
corresponent:
http://democratescat.info/index.php/2016/10/13/soc-democrata-com-tu-jaume-oliveras/
http://www.radiopalau.cat/pl5/radio-a-la-carta/id50/13-d-octubre-2016.htm
---
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus.
https://www.avast.com/antivirus
divendres, 14 d’octubre del 2016
CAL APROFITAR LA BORSA DE PISOS DE LLOGUER ASSEQUIBLE!
L'Oficina d'Habitatge explica als propietaris els avantatges de la Borsa de Lloguer Assequible
Seguretat, garanties, intermediació, gestions... Aquests són alguns dels avantatges i serveis que l'Oficina d'Habitatge presta als propietaris i propietàries que ofereixin pisos o cases a la Borsa de Lloguer Assequible. Per exemple, l'Oficina d'Habitatge cobreix fins a sis mesos d'impagaments dels inquilins, fa d'intermediària entre les dues parts, proporciona assegurances multirisc i assessorament jurídic, elabora el contracte i en fa el seguiment, permet cancel·lar-lo en dos mesos si la propietat vol recuperar l'immoble...
Tot plegat, de forma gratuïta. Com a contrapartida, es procura que el preu del lloguer sigui ajustat, al voltant d'un 20% inferior al preu de mercat, si bé "l'última paraula respecte a l'import la té sempre la propietat", concretava Yasmina Gràcia, responsable de la Borsa de Lloguer de l'Oficina de l'Habitatge, en la xerrada que va oferir ahir al vespre a Can Cortès per explicar els avantatges de la Borsa de Lloguer Assequible. Una condició que sí s'ha de complir, però i segons Gràcia, és que "es limita la fiança a l'import d'un mes del lloguer". Aquesta queda dipositada i custodiada a l'Incasòl.
"L'objectiu és incorporar cases i pisos buits al mercat de lloguer i facilitar així l'accés a l'habitatge a les persones i famílies que tenen dificultats per exercir aquest dret", explica Jaume Oliveras, Tinent d'Alcaldia i regidor de Serveis Socials de l'Ajuntament. Oliveras és una de les deu persones que van participar de la xerrada d'ahir. "Alhora, la Borsa de Lloguer pretén treure les pors que, de manera comprensible, poden tenir les persones propietàries davant riscos com els impagaments", continua el regidor, qui també cita el fet que "l'Oficina d'Habitatge aporta garanties com assessorament jurídic gratuït per resoldre altres problemes que puguin sorgí", afegeix el regidor.
Palau-solità i Plegamans té mancomunada la Borsa de Lloguer i la resta de serveis de l'Oficina d'Habitatge al Consell Comarcal del Vallès Occidental. És a dir, que tant les persones que busquen un habitatge al municipi com les que hi tenen propietats, han d'acudir a aquest organisme per sol·licitar els seus serveis. Això sí, ho poden fer a través del Servei d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament (pl. de la Vila, 1) o dels Serveis Socials (c. Anselm Clavé, 11). "De forma puntual, podem acudir al municipi per atendre diverses persones amb visites concertades. En qualsevol cas, estem sempre disponibles al Consell Comarcal i a través del telèfon i del correu electrònic", concretava ahir Yasmina Gràcia.
Les dades de contacte de l'Oficina d'Habitatge són les següents:
Oficina d'Habitatge del Vallès Occidental
Consell Comarcal del Vallès Occidental
Ctra. Nacional 150, km 15, Terrassa.
Telèfon: 93.727.35.34.
Adreça electrònica: habitatge@ccvoc.cat
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |
dimarts, 11 d’octubre del 2016
FER POLÍTICA ÉS, SOBRETOT, GARANTIR LES NECESSITATS BÀSIQUES A TOTHOM!
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |
dijous, 6 d’octubre del 2016
AJUDEM A LLOGATERS I PROPIETARIS
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus.
www.avast.com |