Blog d'opinió jurídica i política, d’un mig palauenc, mig plegamaní, que s’estima el seu poble i el seu país.
divendres, 28 de juliol del 2017
PLE JULIOL 2017: QUAN EL PP PERD ELS PAPERS!
dijous, 27 de juliol del 2017
ASSESSORAMENT GRATUIT SOBRE CLÀUSULES ABUSIVES A LES HIPOTEQUES
Nou servei d'assessorament gratuït sobre clàusules abusives en els préstecs hipotecaris
L'Oficina del Consumidor de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans oferirà a partir del 6 de setembre un servei d'assessorament jurídic específic per a clàusules terra i altres clàusules abusives relacionades amb préstecs personals i crèdits hipotecaris.
Un advocat/ada del Col·legi d'Advocats de Sabadell atendrà les consultes relacionades amb aquesta temàtica tots els dimecres de les 9h. a les 13h.
L'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans posa aquest servei d'assessorament gratuït a disposició dels vilatans i vilatanes que tinguin consultes en aquest àmbit en un despatx de la primera planta de la Casa Consistorial (Plaça de la vila, número 1). L'atenció s'oferirà els dimecres 6, 13 i 20 de setembre; el 4, 11 i 18 d'octubre; el 8, 15 i 22 de novembre; i el 13, 20 i 27 de desembre.
L'assessorament s'activa en el marc del conveni de col·laboració que ha signat el Servei de Suport de Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona amb diferents Col·legis d'Advocats de la província de Barcelona. En cas que la persona consumidora decideixi optar per la via judicial, i sempre que compleixi els requisits, rebrà assessorament en relació a la justícia gratuïta.
L'objectiu d'aquest servei és donar un primer consell orientador, gratuït i no directiu, relatiu als aspectes jurídics que puguin derivar-se de l'existència de clàusules abusives en els contractes de préstecs hipotecaris. També s'informa dels tràmits previs de solució negociada per tal d'evitar el conflicte processal o analitzar la viabilitat de la pretensió.
L'activació del conveni a l'Oficina del Consumidor de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans es fa coincidint amb la finalització del període de 2 mesos que tenien les entitats bancàries per donar resposta a moltes de les reclamacions presentades en relació al Reial Decret Llei 1/2017, de 20 de gener, de mesures urgents de protecció de consumidors en matèria de clàusules terra (BOE 2017.01.21).
Es pot acudir al servei per consultes relacionades amb les clàusules terra, però també per reclamacions per la devolució de quantitats per despeses de formalització i impostos (concessió, atorgament i inscripció registral de l'escriptura) i altres clàusules
com l'IRPH.
Per consultes s'ha de demanar cita prèvia contactant amb el Servei d'Atenció Ciutadana. Telèfon: 93.864.80.56. De 9 a 14h, de dilluns a divendres.
dimecres, 26 de juliol del 2017
SERVEI SOCIAL D'ASSESSORAMENT JURÍDIC
Un altre dels serveis que es presten a la població des de l'àrea bàsica de Serveis Socials, és l'assessorament jurídic. El que inicialment fou quelcom enfocat (i així ho és encara de forma majoritària) per al col·lectiu de les dones palauenques i plegamanines, s'ha consolidat com un servei de gran utilitat per als usuaris de serveis Socials. Mitjançant conveni amb la Diputació de Barcelona, cada mes tenim la presència d'una advocada que assessora a les persones que han demanat cita prèvia en diferents temàtiques.
D'altra banda, cal afegir aquí (i això constarà a la Memòria de 2017, que aquest mes de juliol s'ha iniciat un nou servei d'assessorament jurídic, en aquest cas en matèria de clàusules sòl i d'altres que poden resultar abusives en tota mena de préstecs hipotecaris. Es tracta d'un nou conveni, en aquest cas, amb l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Sabadell i la Diputació de Barcelona. Serà fins a finals d'any tots els dimecres de nou del matí a una del migdia en el despatx de l'OMIC situat just a la dreta un cop s'ha entrat a l'edifici de l'Ajuntament.
De moment, les dades del servei d'assessorament jurídic de l'any passat són les següents:
Nombre de persones ateses al servei: 61 usuaris
Desglossament per edats:
- Menors de 20 anys: 2
- Entre 20 i 30 anys: 2
- Entre 31 i 40 anys: 23
- Entre 41 i 50 anys: 22
- Entre 51 i 60 anys: 8
- Entre 61 i 70 anys: 4
- Més de 71 anys: 0
Desglossament per temes
- Dret de família
o Divorci/separació: 22
o Ruptures de parelles de fet: 5
o Modificació efectes sentencia: 6
o Altres: 7
- Dret laboral
o Conflicte laboral: 2
o Pensions: 1
- Obligacions i contractes
o Arrendaments: 2
o Reclamacions quanties: 8
- Altres de dret civil
o Incapacitat: 2
o Civil en general: 4
- Altres: 2.
dilluns, 24 de juliol del 2017
DADES 2016 D'ATENCIÓ A LA LLAR
1.- Servei d'atenció a domicili: 77 persones.
- Servei d'atenció domiciliaria (les persones que necessiten d'una treballadora familiar per fer tasques a la pròpia llar): 41 persones (4.432'41 hores de SAD)
- Servei d'atenció a la llar (persones que necessiten un acompanyament a la llar): 36 persones (1.885 hores de SALL).
2.- Teleassistència al 2016: Total 229.
- Homes: 74
- Dones: 155
- Instal·lats nous al 2016: 42.
3.- Ajuts tècnics: Total 19.
- Cadira de rodes: 2
- Grua: 1
- Caminadors: 2
- Alçador de lavabo: 1
- Cunya: 1
- Cadira de bany: 3
- Llit articulat: 4
- Baranes de llit: 1
- Matalàs d'aire / aigua: 1
- Altres: 3.
Considerant, per tant, la importància de donar a conèixer aquest tipus d'informació perquè tingueu constància de la feina que, en general, es porta a terme des de l'àrea bàsica de Serveis socials de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans,seguiré, en els propers dies excplicant allò més destacable de la Memòria de l'any 2016.
dilluns, 17 de juliol del 2017
DADES GENERALS DELS SERVEIS SOCIALS DE 2016
1.- Nombre d'usuaris atesos: Total 3.798
- Homes: 1606
- Dones: 2192
Usuaris atesos segons el sector d'intervenció
- Família: 1.262 (517 homes i 745 dones).
- Infància: 422 (205 homes i 217 dones).
- Joventut: 168 (91 homes i 77 dones).
- Dona: 241 (10 homes i 231 dones).
- Gent gran: 880 (334 homes i 546 dones).
- Persones amb discapacitat: 425 (231 homes i 194 dones).
- Persones que han patit mesures privatives de llibertat: 6 (2 homes i 4 dones).
- Minories ètniques: 22 (9 homes i 13 dones).
- Persones associades a problemes de toxicomanies: 10 (8 homes i 2 dones).
- Persones amb problemes psiquiàtrics no institucionalitzades: 43 (22 homes i 21 dones).
- Persones amb malalties terminals: 4 (2 homes i 2 dones).
- Immigrants: 99(56 homes i 43 dones).
- Altres grups en situació de necessitat: 216 (119 homes i 97 dones).
2.- Nombre de persones usuàries durant 2016: Total 2.031
- Homes: 866
- Dones: 1165
Nombre d'expedients familiars atesos: 867
Nombre d'expedients oberts durant l'any 2016: 157
3.- Nombre de problemàtiques ateses: Total 1.045
- Habitatge: 32
- Econòmiques: 218
- Laborals: 63
- Salut: 137
- Discapacitat: 150
- Aprenentatge: 13
- Sospita maltractament: 14
- Mancances socials: 416
- Altres: 2
4.- Nombre d'actuacions: Total 10.274
- Informació 1.468
- Accés a recursos normalitzats: 17
- Tramitacions: 677
- Orientació i assessorament: 1.445
- Suport a la unitat convivencial: 103
- Valoració: 1.227
- Derivació: 123
- Ajut a domicili: 77
- Estades en serveis específics de la xarxa pública: 25
- Prevenció de marginació social: 2.873
- Prevenció general: 400
- Serveis de telealarma: 42
- Coordinacions: 1.797.
Durant els propers dies/setmanes, aniré comentant les dades sobre els diferents serveis prestats, com temps enrere ja vaig fer respecte de les anomenades Prestacions Econòmiques d'Urgència Social, que majoritàriament inclouen els ajuds derivats de situacions de pobresa energètica.
dimecres, 12 de juliol del 2017
JUST A LA MEITAT DEL MANDAT, COMPLINT AMB PAS FERM AMB TOTS ELS NOSTRES COMPROMISOS
Quan ja s'han complert dos anys de l'inici del present mandat, els regidors/es del Grup municipal del PDECAT DEMÒCRATES, expressem la satisfacció pel Grau de compliment dels acords subscrits tant en el Pacte d'investidura com en el Pla de Govern, sempre seguint l'estricte aplicació del Programa Electoral amb el que vam concòrrer a les eleccions municipals de maig de 2015.
L'aprovació definitiva del nostre projecte més emblemàtic, la Biblioteca Municipal, amb la corresponent reserva econòmica, d'acord amb el que les limitacions de la legislació espanyola ens permet, el concurs obert al que s'han presentat un total de 25 despatxos d'arquitectura d'alt nivell i la resta de gestions portades a terme fins ara, ens fan pensar en que ben aviat es podrà començar a posar data a l'inici de les obres. Si això hi afegim el constant increment de les partides per a Polítiques Socials i la gran feinada en matèria d'Ocupació, amb prop de 150 aturats menys cada any respecte de l'inici del mandat , recuperant els nivells de l'inici de la crisi al 2008, podem concloure que les perspectives són plenament satisfactòries!