El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |
Blog d'opinió jurídica i política, d’un mig palauenc, mig plegamaní, que s’estima el seu poble i el seu país.
dimecres, 28 de desembre del 2016
PLE EXTRAORDINARI DESEMBRE 2016: APROVACIÓ DEFINITIVA PRESSUPOSTOS 2017
dijous, 22 de desembre del 2016
FELICITEM ALS NOSTRES COMERCIANTS PER LA GRAN QUALITAT DELS APARADORS!
Premis als millors aparadors nadalencs de Palau-solità i Plegamans
L'Associació de Comerciants i la Cambra de Comerç de Sabadell posen en valor la creativitat dels establiments
Aquesta setmana s'ha fet públic el veredicte de dos concursos que premien la creativitat i l'originalitat dels establiments que fan una decoració especial amb motiu de la campanya de Nadal. Un d'ells el convoca l'Associació de Comerciants; l'altre, la Cambra de Comerç de Sabadell. En aquest últim cas, els ajuntaments decideixen el comerç guanyador de cada municipi i la Cambra atorga dos premis generals.
"Engrescar-se a fer aparadors atractius, que sovint són obres d'art, és també una forma de dinamitzar el comerç local", considera Jaume Oliveras, Tinent d'Alcaldia i regidor de Comerç, per la qual cosa felicita "als comerços que han guanyat i a tots aquells que cuiden aquests detalls per atreure clients".
L'Associació de Comerciants ha lliurat els següents premis:
· Premi al Millor Aparador: Estrada Ferreters
· Premi Laboriositat: Eva Fotografia
· Premi Simpatia: Green's
· Premi Originalitat: Petjades
· Premi a la Millor Expressió de Nadal: Acorama
El premi al Millor Aparador està dotat amb 400. La resta, amb 200.
Al seu torn, la Cambra de Comerç de Sabadell ha fet públic que és el de Petjades el millor aparador del municipi en el 47è Concurs de Nadal. Aquest premi l'atorga la Cambra però ha estat concedit per l'Ajuntament. A banda, la Cambra selecciona els dos millors aparadors de la seva demarcació. El primer ha estat per a Brodats Mariona, de Castellar del Vallès. El segon, per a la Pelukería, de Polinyà.
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |
dimarts, 20 de desembre del 2016
AQUEST VESPRE, VOLEM COMPARTIR UNA ESTONA AMB VOSALTRES!
de l'antiga CiU ens reuniem al local per fer el que hem anomenat el Pica
Pica de Nadal. Com bé sabeu, poc després de les eleccions municipals de
2015, van passar moltes coses, però principalment que, Unió es va trencar, i
això, pel que fa al nostre poble va comportar que els militants d'UDC van
passar a integrar-se al nou partit independentista Demòcrates de Catalunya,
però també que la Federació de CiU va desaparèixer, ja que Unió va marxar
del Govern de la Generalitat, anant també per separat en molts altres
governs municipals.
Sí que, l'any passat, amb motiu de les eleccions espanyoles d'avui fa un
any, es va crear la candidatura de Democràcia i Llibertat, en la que, entre
d'altres, hi participava la gent de l'extinta CDC i la nova Demòcrates de
Catalunya. I és aquesta la raó per la qual vam mantenir el tradicional Pica
Pica, en aquell cas amb la presència de la Lourdes Ciuró com a diputada de
la nostra comarca.
enguany però, ens trobem en una situació extranya, en la que, malgrat seguim
junts a nivell del Parlament de Catalunya i en molts ajuntaments, sembla que
cada partit opta per treballar pel seu compte i de forma independent l'un de
l'altre. Em refereixo al nou PDECAT i Demòcrates.
Per aquest motiu, hem estat els tres regidors que ens vam presentar sota les
sigles de CiU (Convergència i Unió) i que ja no som ni de Convergència ni
d'Unió, la Laura Navarro, en Jordi Pujol i jo mateix, els qui hem decidit
que, amb independència de les dinàmiques de partit, nosaltres sí que volem
seguir compartint la nostra feina a l'Ajuntament amb el nostre electorat, la
gent que ens recolza, els amics i els voluntaris i associats de les noves
formacions de les que formem part.
És per això que, aquest vespre, mantindrem, amb les mateixes ganes i
il·lusió de sempre, l'esprit de trobada amb els nostres, amb qui vulgui
venir i amb qui cregui oportú de voler conèixer millor la nostra tasca
diària, per compartir una estoneta i xerrar d'ara i del futur.
Fem molta feina, la volem compartir, volem saber què en penseu i començar a
planificar el futur!
Us hi esperem!
---
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus.
https://www.avast.com/antivirus
dissabte, 10 de desembre del 2016
LA SETMANA DELS TRES DIJOUS
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |
diumenge, 4 de desembre del 2016
UN DIA PER FER EL LLUERT!
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software. |
divendres, 2 de desembre del 2016
ES PORTA A DINS!
La Federació Catalana del Voluntariat i l'Ajuntament inauguren la mostra 'Es porta a dins'
L'exposició serveix per celebrar el 1r aniversari del Punt VAC, el servi local que posa en comú entitats i persones voluntàries
Can Cortès va acollir ahir al vespre la inauguració de 'Es porta a dins', una exposició de la Federació Catalana del Voluntariat Social per fer conèixer les raons per fer-se voluntari o voluntària. Es pot visitar fins al 16 de desembre.
L'acte va servir alhora per celebrar el primer aniversari del Punt VAC (Voluntariat d'Acció Social), un lloc de trobada entre entitats i persones amb vocació solidària. Al Punt VAC s'hi pot acudir, per exemple, per saber a quina entitat es pot ser útil. A més, ofereix orientació, assessorament, informació, formació, campanyes... El Punt VAC es troba al Centre Cívic. S'hi pot contactar a l'adreça voluntariat@palauplegamans.cat i al telèfon 636.172.444.
A la inauguració d'ahir van assistir-hi una quinzena de persones, membres d'entitats socials i solidàries del poble. Van participar-hi Teresa Padrós, Alcaldessa de Palau-solità i Plegamans, Jaume Oliveras, Tinent d'Alcaldia i regidor de Voluntariat, i Juan María Ferré, de la Federació Catalana del Voluntariat.
Teresa Padrós va lloar "la solidaritat extrema del teixit d'entitats i de persones voluntàries de Palau-solità i Plegamans". Va citar, per exemple, que la ciutadania palauenca s'hagi bolcat amb el gran recapte del Banc d'Aliments: "S'han recollit 29 banyeres!", va subratllar, comparant la xifra amb altres municipis que han tingut resultats més discrets. De fet, van participar-hi un centenar de persones voluntàries, coordinades per Càritas Parroquial, entre les que hi havia alumnes dels dos instituts del municipi.
Al seu torn, Jaume Oliveras, regidor de Voluntariat, va animar "a fer servir el Punt VAC". "És un servei útil per a les entitats i les persones que vulguin col·laborar-hi, en les accions o temes que els interessi i com puguin, ja sigui de forma estable o puntual", va afegir. Oliveras va aprofitar, a més, per recordar que la mostra coincidirà a Can Cortès amb el Dia Internacional del Voluntariat, que se celebra el 5 de desembre.
Juan Maria Ferré va presentar la Federació Catalana del Voluntariat Social i va convidar les entitats a integrar-s'hi per aprofitar els serveis que presta, com ara una Borsa de voluntariat, escola de formació... De la mateixa manera que el Punt VAC, la Federació també dóna suport a les persones voluntàries. En paral·lel, Ferré va fer una presentació molt completa sobre els àmbits en els que es pot ser voluntari o voluntària, incidint en les entitats de voluntariat social, que són les dedicades a promoure el benestar de les persones en situació de vulnerabilitat.
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |
dijous, 1 de desembre del 2016
UN ANY DE PUNT VAC!
L'Auditori de la Masia de Can Cortès acollirà, des d'avui i fins el 16 de desembre l'exposició sobre voluntariat "Es porta a dins" just quan s'acompleix el primer aniversari
del Punt de Voluntariat d'Acció Ciutadana (Punt VAC).
l'alcaldessa, Teresa Padrós, del regidor de Serveis Socials i Voluntariat, Jaume Oliveras, i del voluntari de la Federació, Juan Maria Ferré.
com trobades amb entitats culturals per oferir-los suport i assessorament. També s'han fet crides de voluntariat per a activitats organitzades per diferents
agrupacions i s'han difós activitats solidàries de participació de totes les comarques de Barcelona.
l'any passat un registre d'entitats, una oficina d'assessoria i un servei per derivar a les persones voluntàries a les activitats que més s'adeqüin al
seu perfil. De moment, s'hi han adherit 9 associacions i 14 persones han estat informades i adreçades a associacions per col·laborar com a voluntaris.
o periòdicament amb alguna entitat de la vila. Així, també dóna informació i assessorament sobre cursos de formació en l'àmbit del voluntariat i l'associacionisme.
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |
divendres, 25 de novembre del 2016
PLE NOVEMBRE 2016: BIBLIOTECA I PRESSUPOSTOS
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |
dimecres, 23 de novembre del 2016
PRESSUPOSTOS SOCIALS PER A 2017
El govern proposa al Ple "un pressupost realista, social i amb inversió en barris i projectes"
Marc Sanabria, regidor d'Economia, explica els comptes que el govern plantejarà a la sessió plenària de demà, 24 de novembre
L'ordre del dia del Ple Municipal de novembre, que se celebra demà, dijous 24, inclou l'aprovació del pressupost municipal per al 2017. Marc Sanabria, regidor d'Economia, va explicar ahir en roda de premsa la proposta que l'equip de govern presentarà per ser sotmesa a la votació dels regidors i regidores.
"És un pressupost realista i social i que dedica recursos a fer inversions en barris alhora que segueix les línies de treball per complir el pla de govern", va sintetitzar el regidor. Pel que fa al balanç global, la proposta de pressupost xifra en 16.841.617,88 els ingressos i les despeses. Significa un augment del 0,36% respecte al pressupost del 2016. Per capítols, destaca la reducció en despeses financeres, que es calcula que serà un 22,47% inferior a la del 2016, uns 30.000 de diferència. "Això és fruit de la bona gestió financera i econòmica", raona Sanabria, qui també va afirmar que els comptes compleixen amb la llei d'estabilitat pressupostària.
El regidor va subratllar les prioritats que atén el pressupost del 2017: "Les partides destinades a Serveis Socials, continuar convocant plans d'ocupació i fent accions per fomentar l'ocupabilitat, inversions a l'espai i la via pública, la millora de barris, el manteniment i l'ampliació dels serveis municipals... i destinar recursos a la nova Biblioteca Municipal, que és la inversió del mandat que necessita més finançament".
Nova biblioteca
Els comptes del 2017 inclouran recursos a la redacció de projectes, d'on es podrà nodrir el de la nova biblioteca. A banda, reserven diners (40.000) al canvi d'ubicació de les pistes de petanca. Aquesta és una inversió necessària per a la construcció de la biblioteca, ja que les actuals es troben on s'ha de construir el nou equipament cultural.
En paral·lel, el Ple de novembre inclou un altre punt en l'ordre del dia per aprovar una modificació de crèdit al pressupost del 2016 per destinar 500.000 del romanent positiu d'aquest any a la nova biblioteca. Aquesta quantitat se sumarà a la l'ajut econòmic que concedeix la Diputació de Barcelona per a la construcció d'aquest equipament (593.644).
Això significa un calaix d'1.093.644 per a la nova biblioteca que s'incorporaran al llarg del 2017 a les arques municipals. "L'Ajuntament ha d'acumular recursos en diferents exercicis per poder executar aquest projecte sense minvar la capacitat d'inversió en altres necessitats com la millora de barris", manifesta Sanabria. El Pla funcional de la Diputació de Barcelona preveu que la inversió inicial que ha de fer l'Ajuntament per a la biblioteca sigui de 3,9 milions d'euros.
Inversions
Tornant al pressupost del 2017, i pel que fa a les inversions, n'hi ha dues que impliquen la creació de nous equipaments: les ja esmentades pistes de petanca i de bitlles catalanes i un nou 'skatepark'. La relació d'inversions que va anunciar Sanabria és la següent:
· Manteniment i millora de la via pública: 275.000
· Creació i millora de parcs infantils: 113.000
· Manteniment i millora de l'enllumenat públic: 60.000
· Manteniment i millora de la senyalització: 55.000
· Construcció d'un nou 'skatepark': 50.000
· Actuacions a la Masia de Can Falguera: 50.000
· Construcció noves pistes de petanca: 40.000
· Actuacions al clavegueram: 40.000
· Clavegueram al barri de Can Clapés: 25.000
· Millores a zones verdes (inclou Ronda riera) 15.000
Oposició
Marc Sanabria va detallar que l'equip de govern va lliurar la proposta de pressupost a tots els grups de l'oposició el 6 de novembre: "Des d'aleshores hem mantingut reunions amb diversos grups. Alguns dels seus representants han fet preguntes puntuals a regidors i regidores de les diferents àrees".
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |
dissabte, 19 de novembre del 2016
POBRESA!
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |
dijous, 10 de novembre del 2016
HORTS URBANS, TAMBÉ PER ALS USUARIS DE SERVEIS SOCIALS!
El programa 'Cultivem el Clima i la Comunitat' de l'ONG Humana Fundación Pueblo para Pueblo rebrà els horts municipals reservats a Serveis Socials
El programa d'agricultura urbana i ecològica Cultivem el Clima i la Comunitat (3C) de l'ONG Humana Fundación Pueblo para Pueblo rebrà parcel·les dels horts municipals de Can Boada Vell reservades a Serveis Socials, segons el conveni signat el passat mes de juliol amb l'Ajuntament. Les persones interessades s'han d'adreçar a Serveis Socials, al carrer Anselm Clavé, 11, de dilluns a divendres, de 9 a 14h. Després se'ls convocarà a una reunió informativa. La selecció dels participants està prevista que es realitzi durant aquest mes de novembre i al desembre, per tal que es pugui començar a treballar al gener del 2017.
Com la resta d'adjudicataris d'una parcel.la dels horts municipals, els participants hauran de pagar la fiança de 50 i una taxa anual de 40 , tot i que el pagament es pot fraccionar o accedir a beques. El programa és formatiu i té una durada de dos anys, durant els quals es treballaran les següents temàtiques: tècniques de cultiu en horticultura ecològica, el manteniment de l'horta i dels seus voltants, l'ús sostenible de recursos, control ecològic de plagues i malalties més comunes, elaboració de fitosanitaris ecològics casolans, tractament de residus orgànics o generació de llavor i planter.
Els participants en el programa, a part de cultivar la parcel.la pròpia pel consum familiar, es comprometen a assistir a les sessions de formació, a participar activament en les actuacions que s'organitzin i a respectar el Reglament dels horts municipals.
El programa preveu una atenció tècnica per part de personal titulat que es realitzarà dos matins a la setmana (4 h/al dia), tot i que només es demana una assistència mínima de 5 hores a la setmana. I es facilitarà el material necessari pel cultiu.
La regidora de Medi Ambient, Luisa Fernández, recorda que els "horts municipals de Can Boada Vell compten amb unes 80 parcel·les de 60 metres quadrats cadascuna, que sumen uns 9.500 metres quadrats de superfície. I hem cregut necessari destinar una part d'aquests terrenys de cultiu a les famílies que s'adrecen a Serveis Socials".
El projecte
El projecte de creació d'una zona d'horts a Boada Vell va néixer amb la idea de transformar una zona d'equipaments de titularitat municipal, sense ús públic, en un conjunt de parcel·les que els usuaris adjudicataris poden conrear per al seu autoconsum amb els objectius principals d'integració paisatgística, complir una funció social i preservar la cultura agrícola. Els horts estan situats a dos camps annexes a la masia de Boada Vell, a l'avinguda del Camí Reial (davant del parc de l'Hostal del Fum).
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |
divendres, 4 de novembre del 2016
UNA CATALANA AL GOVERN ESPANYOL, UN CATALÀ AL GOVERN FRANCÈS... I QUÈ?
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |
diumenge, 30 d’octubre del 2016
PLE OCTUBRE 2016: SÍ, SÍ. SÍ AL REFERÈNDUM I SÍ A LES ORDENANCES FISCALS!
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software. |
dilluns, 24 d’octubre del 2016
PRIMER DE TOT, ELS NOSTRES COMERÇOS!
Un estudi determinarà el potencial i mancances de les activitats econòmiques i comercials a Palau-solità i Plegamans
Determinar el potencial i les mancances de les activitats econòmiques que es desenvolupen dins de la trama urbana de la població és l'objectiu d'un estudi que ha començat avui i que està desenvolupant l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans conjuntament amb la Cambra de Comerç de Sabadell. Per dur a terme aquesta tasca s'ha contractat a l'empresa Fica't que farà el treball de camp amb entrevistadors. Tots ells aniran identificats amb una carta on constarà que es tracta d'una iniciativa organitzada per l'administració municipal i la Cambra de Comerç.
L'informe està dividit en dues parts, la primera analitzarà els hàbits de compra dels habitants de Palau-solità i Plegamans. Els entrevistadors efectuaran 390 enquestes a domicili per tal de conèixer com i què compren i de quina manera consumeixen les famílies.
La segona part de l'estudi es dedicarà a analitzar l'atracció del mercat setmanal dels dissabtes de Palau-solità i Plegamans. En aquest cas, els entrevistadors efectuaran 350 enquestes en diferents punts del mercat i als carrers dels voltants per tal de conèixer el motiu i els hàbits de compra de les persones que utilitzen habitualment aquest espai comercial.
Com es va a fer la compra, si a peu o en cotxe; si aquesta es fa per catàleg o per internet; quin és el grau de satisfacció amb els aspectes comercials de la vila; o si algun dels membres de la família menja fora de casa, són algunes de les preguntes que podran respondre els veïns i veïnes de Palau-solità i Plegamans en aquesta enquesta.
La previsió de l'Ajuntament és disposar dels resultats de l'informe en un mes per poder analitzar l'estat de l'activitat comercial i econòmica de la vila. Segons el regidor de Comerç, Jaume Oliveras: "Amb les conclusions de l'estudi podrem conèixer de primera mà els hàbits de compra dels veïns i veïnes de Palau-solità i Plegamans i, en cas que fos necessari, podríem elaborar un pla d'actuació i millora".
En cas de dubte o voler consultar algun aspecte, els interessats poden posar-se en contacte amb el SAC (Servei d'atenció al Ciutadà) telèfon 93 864 80 56 de l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans.
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |
dijous, 20 d’octubre del 2016
UN ANY DEL PUNT VAC!
Nou entitats s'han adherit al Punt de Voluntariat d'Acció Ciutadana en el seu primer any de funcionament
El Punt VAC (Voluntariat d'Acció Ciutadana) és un servei creat per l'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans com a lloc de trobada, orientació i assessorament, que té la finalitat de coordinar entitats i persones amb vocació d'ajudar, així com potenciar la participació ciutadana. Aquest mes d'octubre s'ha acomplert el primer aniversari de la seva obertura al Centre Cívic i ja s'han adherit nou entitats.
Aquest espai de participació va encetar l'any passat un registre d'entitats, una oficina d'assessoria i un servei per derivar a les persones voluntàries a les activitats que més s'adeqüin al seu perfil. De moment, s'hi han adherit 9 associacions i 14 persones han estat informades i adreçades a associacions per col·laborar com a voluntaris.
Durant aquest primer any, des del Punt VAC s'han organitzat reunions amb centres educatius per impulsar el Servei Comunitari per a alumnes de l'ESO, així com trobades amb entitats culturals per oferir-los suport i assessorament. També s'han fet crides de voluntariat per a activitats organitzades per diferents agrupacions i s'han difós activitats solidàries de participació de tota la província de Barcelona.
Com participar i col·laborar
Les entitats i totes les persones que vulguin col·laborar en qualsevol camp, segons la seva disponibilitat, els seus interessos i les seves habilitats, es poden adreçar al Punt VAC. Segons el Tinent d'Alcalde i regidor de Voluntariat, Jaume Oliveras: "Aquesta eina tant pot servir per a col·laboracions estables com puntuals, ja siguin vinculades a la solidaritat i l'acció social, com a la cultura, les festes populars, o l'esport, entre d'altres".
Oliveras, ha reconegut que a Palau "sempre hem col·laborat i hem estat disposats a donar la nostra ajuda". L'Ajuntament, segons el regidor, ha seguit aquesta línia des de diverses àrees, des de la solidaritat envers les persones que pateixen la crisi econòmica fins a temes vinculats a la cultura, la gent gran, o la cooperació.
El regidor de Voluntariat, ha expressat que, després d'un any, "el Punt VAC s'ha convertit en un nexe d'unió entre les demandes i necessitats d'entitats i persones que volen dedicar el seu temps ajudar els altres. Ara hem de consolidar el servei".
El Punt VAC ofereix informació sobre el tipus d'entitats i projectes que es desenvolupen a Palau-solità i Plegamans, fer de contacte i col·laborar puntualment o periòdicament amb alguna entitat de la vila. Així, també dóna informació i assessorament sobre cursos de formació en l'àmbit del voluntariat i l'associacionisme.
En el cas de les associacions, el Punt VAC ofereix orientació i suport individualitzat en gestió associativa per a l'elaboració i posada en marxa de projectes de voluntariat, compromisos de col·laboració, assegurances, mètode de treball amb el voluntariat, i formació i contacte amb persones interessades a col·laborar voluntàriament amb vosaltres. D'altra banda, aquest servei fa difusió d'activitats formatives que puguin ser d'interès i informació permanent sobre el món associatiu.
El Punt VAC està obert al despatx 7 del Centre Cívic (antic CAP), cada dimecres, de 15 a 19h. S'hi pot contactar a voluntariat@palauplegamans.cat i al número de telèfon 636.17.24.44.
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |
dilluns, 17 d’octubre del 2016
ENTREVISTES
Per una banda, al Palau a Debat de Ràdio Palau, el dijous al vespre en
directe, però que resta penjada a la nova pàgina web de l'emissora; i per
una altra, divendres sortia la que em van fer des de Demòcrates de
Catalunya, que es va publicar en el butlletí digital setmanal.
A fi que les pogueu llegir i escoltar respectivament, us deixo l'enllaç
corresponent:
http://democratescat.info/index.php/2016/10/13/soc-democrata-com-tu-jaume-oliveras/
http://www.radiopalau.cat/pl5/radio-a-la-carta/id50/13-d-octubre-2016.htm
---
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus.
https://www.avast.com/antivirus
divendres, 14 d’octubre del 2016
CAL APROFITAR LA BORSA DE PISOS DE LLOGUER ASSEQUIBLE!
L'Oficina d'Habitatge explica als propietaris els avantatges de la Borsa de Lloguer Assequible
Seguretat, garanties, intermediació, gestions... Aquests són alguns dels avantatges i serveis que l'Oficina d'Habitatge presta als propietaris i propietàries que ofereixin pisos o cases a la Borsa de Lloguer Assequible. Per exemple, l'Oficina d'Habitatge cobreix fins a sis mesos d'impagaments dels inquilins, fa d'intermediària entre les dues parts, proporciona assegurances multirisc i assessorament jurídic, elabora el contracte i en fa el seguiment, permet cancel·lar-lo en dos mesos si la propietat vol recuperar l'immoble...
Tot plegat, de forma gratuïta. Com a contrapartida, es procura que el preu del lloguer sigui ajustat, al voltant d'un 20% inferior al preu de mercat, si bé "l'última paraula respecte a l'import la té sempre la propietat", concretava Yasmina Gràcia, responsable de la Borsa de Lloguer de l'Oficina de l'Habitatge, en la xerrada que va oferir ahir al vespre a Can Cortès per explicar els avantatges de la Borsa de Lloguer Assequible. Una condició que sí s'ha de complir, però i segons Gràcia, és que "es limita la fiança a l'import d'un mes del lloguer". Aquesta queda dipositada i custodiada a l'Incasòl.
"L'objectiu és incorporar cases i pisos buits al mercat de lloguer i facilitar així l'accés a l'habitatge a les persones i famílies que tenen dificultats per exercir aquest dret", explica Jaume Oliveras, Tinent d'Alcaldia i regidor de Serveis Socials de l'Ajuntament. Oliveras és una de les deu persones que van participar de la xerrada d'ahir. "Alhora, la Borsa de Lloguer pretén treure les pors que, de manera comprensible, poden tenir les persones propietàries davant riscos com els impagaments", continua el regidor, qui també cita el fet que "l'Oficina d'Habitatge aporta garanties com assessorament jurídic gratuït per resoldre altres problemes que puguin sorgí", afegeix el regidor.
Palau-solità i Plegamans té mancomunada la Borsa de Lloguer i la resta de serveis de l'Oficina d'Habitatge al Consell Comarcal del Vallès Occidental. És a dir, que tant les persones que busquen un habitatge al municipi com les que hi tenen propietats, han d'acudir a aquest organisme per sol·licitar els seus serveis. Això sí, ho poden fer a través del Servei d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament (pl. de la Vila, 1) o dels Serveis Socials (c. Anselm Clavé, 11). "De forma puntual, podem acudir al municipi per atendre diverses persones amb visites concertades. En qualsevol cas, estem sempre disponibles al Consell Comarcal i a través del telèfon i del correu electrònic", concretava ahir Yasmina Gràcia.
Les dades de contacte de l'Oficina d'Habitatge són les següents:
Oficina d'Habitatge del Vallès Occidental
Consell Comarcal del Vallès Occidental
Ctra. Nacional 150, km 15, Terrassa.
Telèfon: 93.727.35.34.
Adreça electrònica: habitatge@ccvoc.cat
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |