divendres, 4 de febrer del 2011

ADRIANA I JAVI: DOS GRANS AGENTS I MILLORS PERSONES


Dos agents de la Policia Local prenen possessió de les seves places

Dos agents de la Policia Local de Palau-solità i Plegamans van prendre ahir possessió de les seves places com a funcionaris de carrera. Per a l’Alcaldessa de Palau-solità i Plegamans, Mercè Pla, aquesta presa de possessió “evidencia la feina que s’està fent en favor de la seguretat ciutadana del municipi”. I és que Pla manifesta que aquest “és un dels eixos estratègics que l’equip de govern s’havia marcat per aquesta legislatura”. La millora de la seguretat s’aconsegueix, segons l’Alcaldessa, “amb la dotació de més professionals i amb la millora de les infraestructures i els equips”. En total, la Policia Local compta ara amb 27 agents, quan a principis de la legislatura (juny del 2007) n’hi havia 21.

Els dos agents que han pres possessió van obtenir els millors resultats en les proves del concurs públic que l’Ajuntament va convocar per cobrir les places. Després de 6 mesos d’estada a la Policia Local, els dos agents van superar amb bones qualificacions el curs de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya. Després d’aquesta formació, ambdós han completat 6 mesos més de pràctiques a la policia palauenca. “Estem molt contents d’incorporar professionals amb tan bones qualificacions perquè això garanteix que la seguretat ciutadana està en bones mans”, afegeix l’Alcaldessa.

Millora i modernització
El regidor de Governació, Jaume Oliveras, especifica que aquestes dues incorporacions “s’emmarquen en el Pla Estratègic de Seguretat establert al principi de la legislatura, on hi ha fixades mesures com la creació de places d’agents, el nomenament de caporals i la modernització de la Policia Local”. Entre les mesures preses en aquesta legislatura hi ha la designació d’un Inspector en Cap i l’establiment d’un organigrama amb un Sotsinspector (que dirigeix l’àrea de territori, les patrulles i l’activitat de la policia al carrer), un sergent (que gestiona l’atenció ciutadana i l’oficina de suport) i 6 caporals per a les diferents seccions. Al principi de la legislatura hi havia 1 caporal.

“S’han creat àrees tan importants com la Unitat de Medi Ambient, la Unitat de Proximitat o la Unitat de Mobilitat Segura, que ha rebut importants reconeixements des d’institucions catalanes i europees per la qualitat de la seva feina”, recorda Oliveras. A més, s’ha establert l’Oficina d’Atenció Ciutadana, que permet fer denúncies les 24h del dia, cosa que ha fet possible que la Policia Local efectuï el 60% de les denúncies que s’interposen per fets ocorreguts al municipi. “Els Mossos d’Esquadra han felicitat la Policia Local perquè hi ha pocs municipis del nostre entorn en què tants ciutadans acudeixin primer a la Policia Local en lloc de dirigir-se a la policia catalana”, explica el regidor. D’altra banda, s’ha millorat la dotació del cos amb la incorporació de nous vehicles, com els especialitzats de la Unitat de Medi Ambient.