diumenge, 2 d’agost de 2015

PLE JULIOL 2015: DEIXAR-HO TOT PREPARAT PER FER MOLTA FEINA DESPRÉS DE LES VACANCES!

Efectivament, s'em comença a acumular la feina, si el que vull és explicar tot el que hem engegat d'ençà de l'inici de la nova legislatura. I, a sobre, resulta que també voldria fer una mica de vacances, després de tot un any de feina professional, preparació d'eleccions municipals, superació del "trauma" postelectoral, negociacions pel nou Pacte de Govern, posada a lloc de tots plegats..., etc!
 
Són moltes les iniciatives i feina ja començada en les diferents àrees en les que se m'han delegat competències. Però ara, abans de començar vacances de veritat (si les petites indisposicions familiars ho permeten) el que toca és explicar el què del primer Ple ordinari de la legislatura celebrat el passat dijous dia 30 de juliol a l'Ajuntament.
 
Diversos punts de tràmit, com designació de representants del consistori a diferents òrgans supramunicipals com El Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, a l'Associació de municipis pel Transport Urbà, a la que el nostre poble hi pertany des que va implantar el transport urbà a la legislatura 2007-2011, o al Consell Esportiu de Sabadell Vallès Occidental.
 
D'altres tràmits com l'acceptació de la disolució d'aquell invent que fou el Consorci de la Comunicació Local, que va ccrear la Diputació amb la COM Ràdio al capdavant, en aquells temps on es pretenia fer el contrapès amb Catalunya Ràdio..., com passava en tants altres àmbits. Ara ja s'ha disolt, i ja tampoc el nostre Ajuntament en forma part.
 
Tràmits com donar compte del compliment de la legislació sobre morositat amb el pagament de les factures del nostre consistori dins del termini legal inferior als trenta dies; en relació al darrer trimestre és clar. O, tràmit com l'aprovació del nombre d'habitants de Palau-solità i Plegamans, que, a data 1 de gener de 2015, era de 14 458, quatre habitants més que ara fa un any.
 
Però, també es va portar a aprovació quelcom que, tot i ser un tràmit, té una rellevància importantíssima. Es tracta de l'aprovació del Compte anual de l'exercici 2014. Cada any s'ha de fer, després que, cap al mes de febrer o març s'hagi portat al plenari la liquidació del pressupost de l'any anterior. ara, en definitiva, del que es tracta és d'expressar que el compte tancat definitivament compleix de forma escrupulosa amb la legalitat vigent, i que, per tant, es pot donar definitivament per tancat. Això res té a veure amb les crítiques que tantes vegades haureu llegit en aquest mateix blog sobre la gestió econòmica i pressupostària d'un govern del que ara també en formem part nosaltres. I és que, tal com vaig manifestar en el Ple, nosaltres pensem que un Ajuntament no és pas una Caixa d'estalvis, que els romanents han de servir per a invertir i donar millors serveis i equipaments a la població. I això és el que, al menys nosaltres, els dos regidors de CDC i jo de Demòcrates, és el que intentarem aplicar a les nostres àrees de competència.
 
Es va portar també a Ple, un conveni subscrit amb l'empresa APC Almacén de Productos Congelados, en relació a l'aparcament existent just davant del Parc de l'Hostal del Fum que, segons s'havia estipulat en el seu dia, es destinava a l'estacionament de camions de dilluns a divendres, a canvi que l'empresa abonés el salari del vigilant del propi parc, l'instal·lació d'unes barbacoes (que van ser retirades pels conflictes que originaven entre els usuaris del parc), la construcció d'un túnel pel trenet i la pabimentació del parking en qüestió. Resulta que no s'ha complert amb una bona part de les obligacions de l'empresa i que existeix un deute important amb l'Ajuntament. Per tant, s'ha acordat disoldre aquella cessió del parking, que reverteixi novament a favor de l'Ajuntament i que es negociï el deute i la forma com ha de ser satisfet. ara, els camions no tindran l'exclusivitat d'aquell aparcament, i, diria que se li girarà feina a la Policia Local si volem (i tant que volem) que aquest aparcament sigui públic per a tothom a partir d'ara.
 
D'altra banda, tal i com ens vam comprometre en el ple extraordinari del passat 30 de juny, donada l'actual composició de grups municipals, també vam aprovar la modificació dels estatuts dels consells municipals d'escoles bressol i de salut a fi que cada grup municipal hi pugui tenir un representant.
 
La nostra Regidora, Laura Navarro, es va estrenar portant al ple l'aprovació de les bases per a la convocatòria dels Premis de l'Emprenedoria pel 2015. Recordareu que nosaltres ens vam oposar en el seu dia a que es poguessin atorgar aquests premis a persones o empreses de fora del nostre poble, ja que preveien que hi pogués aspirar qualsevol empresa o projecte de l'Associació Eix Riera de Caldes, que inclou sis municipis. això es va acabar acceptant, gràcies al Regidor Miquel Rovira, i enguany ja només hi podran participar empreses de Palau-solità i Plegamans. La modificació fa referència a la composició del Jurat, donat el canvi de regidors i regidories, també s'allarga el termini per poder-s'hi presentar (que serà fins el proper dia 15 d'octubre), i es canvia l'atorgament dels premis, ja que en lloc de disposar-se que serà durant la celebració de Fira Palau, s'estableix que sigui en un acte organitzat per l'Ajuntament a convocar de forma expressa.
 
Finalment, la nostra moció a favor de protegir els aturats de més de 55 anys, a la que s'hi va afegir el PSC, ERC, Ganemos Palau i en Miquel Truyols com a regidor no adscrit, però que va rebre els vots favorables de tots els grups a excepció del PP que es va abstenir, amb un discurs incoherent, inconexe, parlant d'ambaixades de la Generalitat, i no sé quines altres extravagàncies, que no val la pena ni comentar.
 
Per cert, el Regidor de la CUP no va assistir al Ple per trobar-se de vacances. Només ho dic, no pas amb voluntat de crítica, sino per aclarir que, si pensàveu que s'hauria oposat a alguns dels punts comentats, si no ho va fer, va ser perquè no hi era!
 
Molt bones vacances a tots!
 



El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus.
www.avast.com