dimarts, 29 de juny de 2010

QUÈ MÉS PUC DEMANAR COM A REGIDOR DE GOVERNACIÓ?


L’Educació Viària rep un nou reconeixement com a Bona Pràctica

A banda del programa educatiu, l’Ajuntament dóna un nou impuls a la mobilitat segura i sostenible amb la imminent construcció d’un ambiciós carril bici

El Banc de Bones Pràctiques (BBP) del Govern Local, impulsat per la Diputació de Barcelona i la Fundació Carles Pi i Sunyer, ha seleccionat el Programa d’Educació Viària de la Policia Local de Palau-solità i Plegamans com a Bona Pràctica “perquè representa una aportació innovadora i de qualitat a les polítiques i serveis municipals”, segons el BBP. Es pot accedir a l’explicació sencera de la bona pràctica palauenca a través del recentment creat lloc web del BBP (www.bbp.cat).

“És un nou reconeixement que ens anima a continuar treballant per assolir l’excel•lència en seguretat viària i mobilitat sostenible”, destaca l’Alcaldessa de Palau-solità i Plegamans, Mercè Pla. “Gràcies a la feina de molta gent estem aconseguint uns hàbits de mobilitat cada cop més responsables, si bé encara queda molt per fer i limitar al màxim els sinistres que destrossen tantes famílies”, afirma l’Alcaldessa. Per la seva banda, el regidor de Governació, Jaume Oliveras, subratlla que “aquest reconeixement se suma a d’altres que demostra la dedicació de la Policia Local del municipi per potenciar la seguretat viària”.

Exemple a seguir
La Policia Local de Palau-solità i Plegamans compta amb una Unitat de Mobilitat Segura que realitza un programa formatiu amb uns 2.400 estudiants dels centres educatius de primària i secundària del municipi i amb edats que van dels 6 als 16 anys. A banda de la la recent distinció del BBP, aquest complet programa educatiu ja havia estat reconegut com a exemple a seguir a nivell català i europeu. En moltes de les activitats formatives, que es fan dins i fora dels centres educatius, la Unitat de Mobilitat Segura compta amb la col•laboració de companyies i entitats com el RACC, Attitudes, Jané, Institut Guttman, Honda i el Servei Català de Trànsit.

Concretament, en l’any 2009, i per segon any consecutiu, la Xarxa Mobal, de la Diputació de Barcelona, va difondre el programa d’Educació Viària de la Unitat d’Educació per la Mobilitat Segura com a una “Bona Pràctica”. A més, al juny del 2009 la xarxa europea de mobilitat i transport ELTIS (Servei d’Informació Europeu per al Transport Local) va exposar el programa educatiu com a un exemple a seguir. D’altra banda, la Comissió Europea ha atorgat a la Unitat de Mobilitat Segura la qualificació de “soci privilegiat” dins la iniciativa 25.000 vides per salvar - Carta Europea de Seguretat Vial (www.erscharter.eu).

Paral•lelament, l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans i l’Associació STOP Accidents van donar un altre impuls a la seguretat viària i sostenible en organitzar conjuntament la I Setmana de la Mobilitat Segura, que va tenir lloc del 15 al 19 de març del 2010. Allà s’hi van aplegar víctimes d’accidents de trànsit, agents dels cossos de seguretat i de salvament, tècnics de mobilitat i de sostenibilitat i altres professionals per compartir experiències i debatre noves accions per continuar avançant en la disminució dels accidents i en la potenciació d’hàbits de mobilitat més sostenibles i respectuosos amb el medi ambient.

Carril bici
A tota aquesta decidida aposta per la mobilitat segura i sostenible cal afegir-hi la imminent construcció d’un ambiciós carril bici impulsat per la regidoria de Sostenibilitat i Medi Natural en col•laboració amb la Policia Local. “Serà un carril bici que permetrà desplaçaments en bicicleta de forma segura, sostenible, saludable i agradable per bona part del municipi”, apunta el regidor de Sostenibilitat i Medi Natural, Abel Julien. “És un projecte valent que vol facilitar que els palauencs i palauenques s’animin a utilitzar la bicicleta en lloc del cotxe per desplaçar-se dins el municipi”, afegeix el regidor Julien.

L’Ajuntament preveu inaugurar el nou carril bici la propera tardor. Tindrà un extens recorregut que circumval•larà el centre comunicant les escoles i instituts així com bona part dels equipaments del municipi (esportius, de salut, culturals...). A més, des d’aquest recorregut central circular en sortiran d’altres carrils bici que permetran comunicar la circumval•lació del centre amb diversos barris. El projecte té un cost de 154.674,49€ que seran finançats amb el Fons Estatal per a l’Ocupació i Sostenibilitat Local (FEOSL).