dijous, 31 de març del 2011

L'ARMENGOL PARTICIPA DE LES INAUGURACIONS


Bon dia Jaume,

Va ser un plaer presenciar la visita guiada de la nova comissaria. Heu deixat un equipament perfecte per a la Policia? S’ho mereixen els treballadors? Em sembla que no valoren prou el que tenen. Però en fi, què hi farem? D’on no n’hi ha no en raja!

Ja ho deien aquest cap de setmana les notícies que era l’últim cap de setmana que es podien fer inauguracions, i pel que veig vosaltres no us heu quedat curts. En tres dies heu tingut a dos primeres espasses del govern de la Generalitat. El conseller de Salut, Boi Ruiz i el Conseller d’Interior Felip Puig. Per cert, vaig observar la bona sintonia que tens amb el conseller Felip Puig.

Aquesta vegada no m’estendré massa, doncs només volia comentar-te alguns fets que em sobten. Ja saps que em nodreixo de moltes fonts i algú m’ha comentat que hi va haver un problema amb algun mitjà de comunicació que va venir a la visita guiada del Nou Cap. M’agradaria que m’ho expliquessis, perquè em sembla que els ciutadans han de saber fins a quin punt poden arribar les males maneres d’alguns polítics.

En tot cas, deixaré que ho expliquis i després ho comentem.

Ens anem escrivint.

Benvolgut Armengol,
Sé que em vas escriure el passat dilluns dia 28 i que no et contesto fins avui dijous, que puc disposar d'una estoneta de tranquil·litat després de la celebració del Ple municipal corresponent al mes de març.

M'has fet enfadar, i de veritat, amb el tracte que dones a la nostra Policia. I també ho dic, perquè, com que hi ha qui pensa que l'Armengol és un personatge que jo m'he inventat i que tant les teves misives com les meves responen a quelcom que sorgeix del meu propi imaginari, vull deixar clar que tu ets tu, i jo sóc jo. I que algun dia ens hauràs de donar més detalls de la teva personalitat a fi d'evitar confussions innecessàries. Però, el meu malestar respon al fet que tinc en molt alta valoració a tots i cadascun dels membres de la nostra Policia, i que no és cert que no fossin presents a la inauguració del nou equipament; jo mateix vaig tenir l'oportunitat de saludar-ne a uns quants. Però, de totes formes, no podem oblidar que ens trobem en una situació clàssica de negociació col·lectiva, i que quan es plantegen propostes dmolt diferents a les vigents fins ara, és normal que això generi tensions i conflictivitat, que sempre acaba portant a una solució satisfactòria per a totes les parts; això sí, sense que en cap cas s'en vegi afectat el cost que tot plegat pot comportar per al municipi.

Avui mateix hi ha hagut una presència, totalment pacífica d'un grup d'agents de policia al ple municipal, i ho entenc com una situació típica que es produeix en moments de negociació col·lectiva, i encara més, si vols, per la proximitat de les eleccions locals amb el plus de pressió que se li pretén donar.

Dit això, reitero la meva excelent opinió sobre la gran professionalitat de la nostra policia, que un cop superat el sotrac relatiu al Pacte de condicions de treball, tot seguirà sota la més absoluta normalitat.

És cert que aquest cap de setmana era el darrer que es podien fer inauguracions a la vista del que estableix la nova legislació electoral. nosaltres hem aprofitat per fer la visita de final d'obres de la nova comisaria i jutjat de pau, i divendres la visita de posada en funcionament del nou Centre d'assistència primària.

La nova comisaria, com ja vaig dir en la meva intervenció, respon a un compromís electoral però també de govern. d'un govern plural i divers, que ha apostat decidida i definitivament per a la Seguretat al municipi. Partiem de disposar d'un equipament infecte, precari, obsolet i perillós des de tots els punts de vista. I és que, suposo que ja deus conèixer els accidents que en el seu temps hi van haver com a conseqüència, fins i tot, de no disposar d'una senzilla Zona Freda per a la manipulació de les armes de foc; extrem aquest que vam regularitzar de seguida, com també vam acordar la retirada i us de la pistola elèctrica que l'anterior govern havia adquirit just abans de les eleccions municipals d'ara fa quatre anys.

Aquesta comisaria respon a les necessitats tant del cos policial com de la gent de Palau-solità i Plegamans. Mantindrà uns locutoris per a la interposició de denúncies garantint la privacitat, un calabóç adequat, zona d'atenció als ciutadans, i tota la planta superior per al treball administratiu propi de la policia, amb els seus vestidors, sala de breafing, etc.

I què dir del Jutjat de Pau, que, encara que no ho pugui semblar, és d'una gran utilitat per a una major eficàcia de l'administració de Justícia en general. Disposa d'unes instal·lacions excelents, com mai abans havia tingut, amb entrada independent de la comisaria; i a més, amb una sala anexa d'usos múltiples que permetrà la celebració tant de cerimònies civils com per fer-hi reunions i xerrades, ja sigui de la Policia o de qualsevol altre departament o servei municipal.

Amb en Felip Puig fa ja anys que ens coneixem. durant tota la legislatura ha vingut a visitar-nos en diverses ocasions, va presentar fa quatre anys la llista de ciU que es presentava a les eleccions, ha assistit a actes del partit a Palau, va venir per la Fira comercial del passat mes d'octubre, i tornarà el proper 15 d'abril per a subscriure el conveni del SIPCAT per al tractament informàtic unificat de totes les policies de les incidències de tota mena, fent que aquest sistema d'informació policial serveixi per a una agilització de les comunicacions entre totes les policies que operen al territori. I tot plegat, ha fet que hi hagi molt bona sintonia, essent tots dos nacionalistes i sobiranistes.

Finalment, em comentes la visita al nou CAP del conseller de salut. si a la comisaria no va venir ningú dels grups polítics a l'oposició municipal, com tampoc van venir a la inauguració del centre de vianants, aquí, en canvi, van venir tots. Deuen pensar que això ho ha construït un govern dels seus, però, no es paren a pensar que ha estat l'actual govern de Palau qui ho ha fet possible desencallant tots els problemes d caire urbanístic que el PSC local lligava amb el POUM que entre ells van derrocar. és evident que amb el seu POUM, aquest equipament no hagués estat possible.

La visita amb el Conseller va resultar molt agradable, mostrant una gran sintonia amb els professionals de la salut i celebrant que aquest CAP respongui en gran mesura a les necessitats d'un poble com el nostre, i que aquesta qualitat s'ha vist complementada amb el nou hospital de Mollet i el transport públic que hem creat i fomentat des de l'ajuntament.

I ara ve quan, m'estires de la llengua i vols que t'expliqui quelcom que ja deus saber. Però, davant actuacions tant poc ètiques, fins i tot penso que és bo explicar-ho:

A l'acte, entre els mitjans presents per a cobrir informativament la visita del conseller, hi havia un canal de televisió comarcal. Un cop finalitzat l'acte la sra. Padrós, cap de llista del PSC a Palau, va pressionar fins a ratllar l'assetjament, al càmara del canal en qüestió compelint-lo a que li fés una entrevista. L'angoixa que aquesta actitud va provocar en ell, va fer que intentés sortir del nou CAP per una porta secundària i evitar així un nou contacte amb ella. No fou possible. quan la Sra. Padrós s'en va adonar, va tornar a perseguir-lo per mirar d'aconseguir l'entrevista pretesa.

Desconec si es va arribar a fer l'entrevista, i si després es va efectuar l'oportuna trucada al sr. bustos de sabadell a fi que pressionés perquè s'emetés l'enregistrament perpetrat, o si es va arribar a emetre quelcom.

Aquesta és la descripció del fet ocorregut, i ja valorarà la gent la indignitat o no d'aquesta actitud.

Per avui, res més. seguirem en contacte, doncs, malgrat hauré d'anar molt en compte amb les informacions sobre la feina que desenvolupo a l'ajuntament pel que t'he comentat de la nova regulació electoral, sí cal seguir opinant i comunicant aspectes d'interès per al poble. I és que, aquesta legislació tampoc pot comportar l'aturada de la gestió municipal fins a pretendre, per exemple, que no celebrem la segona edició de la Setmana de la Mobilitat!