I és que, arran de la moció que el Grup municipal  de Convergència i Unió ha presentat al ple d'aquest mes de maig que ha de tenir  lloc el proper dijous dia 28, en la que demanem que s'insti al Parlament de  Catalunya per tal que s'hagilitzin els tràmits de la ponència conjunta per a  l'aprovació d'una llei electoral catalana pròpia, m'han vingut al cap un seguit  de reflexions al voltant del que són, volen ser i el que comporten les campanyes  electorals a la societat actual.
  Penso que, això de passar-nos quinze dies embrutant  parets, penjant banderoles als fanals, col·locant pancartes i omplint plafons i  pirulís per part de tots els partits, ha perdut tot el seu sentit i  utilitat.
  Té alguna raó de ser avui en dia tota aquesta  despesa? tota aquesta parafernàlia? De veritat algú es creu encara que penjar  més o menys cartells, emetre més o menys falques publicitàries té alguna  traducció real a l'hora de decidir el vot del ciutadà? No seria millor que ens  replantegessim tots plegats el sentit, la forma o l'existència en sí de les  campanyes electorals?
  Considero que, si bé en la segona meitat dels anys  setanta, al principi de la Transició democràtica, només es disposava d'un canal  de televisió, algunes emissores de ràdio i la premsa escrita, les coses han  canviat i evolucionat de tal manera que, ni la tradicional enganxada de  cartells, ni l'existència de pancartes i banderoles en els nostres carrers o  places tenen cap mena d'utilitat ni sentit. Crec que ratlla l'incivisme que tots  plegats ens avinguem a seguir enganxant cartells per tot arreu, penjant  pancartes i empaperant parets, (que a sobre comporta una enorme despesa  econòmica). En aquests moments tots els partits seguim ficats en aquesta   dinàmica sense saber-ne sortir. Però, algun dia haurà de ser el primer en  plantar-nos. En replantejar-nos la manera d'arribar a les persones. Disposem  d'unes potents xarxes socials per Internet amb una força mai vista ni imaginada  amb anterioritat: Twiter, Facebook..., tenim llocs web, blogs i sistemes de  comunicació prou àgils i accessibles per a tothom, com perquè ens poguem  estalviar quelcom que cada cop ostenta d'un rebuig social més elevat, com és el  sistema tradicional de presència al carrer. Aquesta presència l'han de mantenir  els mateixos polítics com a representants dels seus electors, amb qui cal que  s'hi mantinguin en contacte. Calen actes públics per poder explicar propostes o  feina feta, ja sigui des del govern o des de l'oposició. Cal una bona  programació de ràdio i televisió que permeti que els candidats exposin i debatin  les seves propostes i valoracions polítiques diverses. Cal proximitat amb la  ciutadania..., i calen molts i molts canvis en la forma de presentar-nos davant  els electors i explicar-los propostes o obra de govern.
  El que cada dia molesta d'una forma més flagrant a  la gent, és aquesta presència només publicitària sense contingut de cap mena.  Ens cal evitar i oblidar aquesta mena de campanyes electorals com les que hem  viscut fins ara. Quin sentit té omplir cada dia un pabelló d'acòlits seguidors i  militants del teu partit, que ja saps que et votaran i que no els has de  convencer de res? Per pura presència mediàtica? Per quina raó, en lloc  d'explicar propostes i debatre idees ens hem d'anar tirant els plats pel cap els  uns als altres jugant a allò de a veure qui la diu més grossa? Quina bestiesa és  aquesta de l'anomenat dia de reflexió? Suposo que serveix bàsicament perquè els  candidats tinguin un dia de descans, però no pas per altra cosa!
  Crec que, també valdria la pena aprofitar la  redacció de la nostra llei electoral pròpia per posar-nos al dia amb qüestions  com les de les campanyes electorals. I, no estaria malament arribar a algun  tipus de pacte, amb independència de la llei, i entre les diferents forces  polítiques, per tal d'eliminar aquesta antihigiènica costum d'omplir els nostres  carrers i places d'una publicitat cada vegada més rebutjada pels ciutadans i que  tant inútil s'ha demostrat que és.
  Penso que, avui en dia, amb la simple presència al  carrer, l'activisme a les xarxes socials,a les webs, als blogs i amb la  comunicació directa a través d'actes a celebrar aprop de la gent, seria més que  suficient com per reinventar les campanyes electorals, evitar la brutícia i  despesa que comporta, i fent que els ciutadans participin d'una forma més gran  en l'activitat política.
    			  				   			  		 |   		  			 This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.  |