dimarts, 8 de juliol de 2014

LES OBRES DEL TRAM SUPERIOR DE LA CARRERADA

No m'extendré en comentar els detalls d'aquest projecte, ja que ho vaig fer de forma prou minuciosa a l'apunt relatiu al ple del passat mes de maig. Sí que voldria comentar tot el que fa referència a determinades mitges veritats o falsedats intencionades que es desprenen de les informacions oficials.
 
Hem de partir de la base, del tot inqüestionable, que qualsevol iniciativa o obra endegada per l'actual govern, té com a principal valor que sigui diferent que el que pretenia fer l'anterior equip de govern. I per això, qualsevol excusa és bona: que si no era sostenible, que si la qüestió estètica, que si era massa car, o el que sigui per tal de justificar la seva decisió.
 
No cal dir que aquest projecte no és pas un projecte en sí, sino que el ja iniciat i extraordinariament consolidat en la zona del centre o zona de vianants, es preveia anar executant per fases, una de les quals era aquesta que va des de Camí Reial per la Carrerada fins a l'Avinguda Catalunya i carrer Plegamans. Però també incorporava altres fases que es desplaçaven Carrerada avall així com fins a la zona de ca l'Estruch.
 
Així, quan des del govern diuen que el projecte de l'anterior govern era massa car i que voltava els 600 000 euros es refereixen al total del projecte. Per tant, si la fase que ara pretenen executar puja poc menys de 300 000, el que no es pot és afirmar que aquest és menys car que l'anterior, perquè no és veritat, i en tot cas només es refereix a una part que no arriba ni molt menys a la meitat del que restava per executar.
 
La segona falsetat en la que s'incórre des del govern, és la que es refereix al trànsit rodat o zona de vianants. Tampoc és cert que el projecte que l'anterior govern liderat per CiU va deixar al calaix pagat i aprovat, convertís també aquest tram en zona de vianants. Això no és cert. Altra cosa és que aquell projecte oferís alternatives a l'actual previsió de mantenir dos carrils de sortida i un d'entrada o que mantingués una plataforma única no només per a la part que va del Camí Reial fins a l'alçada de Comerç i Anselm Clavé, sino fins a dalt a tocar amb l'Avinguda Catalunya.
 
Per tant, és evident que calia, com així ho va preveure l'anterior govern, una actuació contundent en aquesta zona, per tot el que fa referència a voreres, estacionaments, clavegueram, etc, però l'obsessió de fer-ho diferent als qui ho van iniciar i deixat projectat pot comportar un clar risc de donar l'impressió, que cada dia s'evidència més, d'imprevisió, improvització, presses, i sobretot, utilitzar materials diferents i solucions també diferents a les ja previstes només per fer-ho diferent als altres. Això de no aprofitar un projecte ja existent, i si es vol mirar de millorar-lo, i fer-ne un de nou, encara és menys sostenible i resulta més car.
 
Esperem que el resultat final sigui bò per a tots. Nosaltres només denunciem la forma de treballar, l'obsessió per desfer el que ja estava fet o programat i el car que resulta actuar d'aquesta manera. Per cert, també en això, tant i tant parlar de Participació Ciutadana, i tots: els afectats directes, els comerciants, els grups polítics, les entitats..., tothom, s'en assabenta a través dels mitjans locals de comunicació. Lamentable!
 



This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.