Van ser moltes les preguntes adreçades a la   Regidora Marcuello en relació a temàtiques diverses sobre la Policia Local, que   ja exposaré en propers dies. Però, com que en el Palau Notícies d'ahir a Ràdio   Palau, que podeu escoltar entrant a www.radiopalau.cat, va aparèixer una   notícia que feia referència a una de les meves preguntes al ple, ara hi dedicaré   els meus comentaris.
  Recordeu que, ara fa poc més de tres anys,   l'anterior govern va subscriure un conveni amb l'empresa VisioCom, mitjançant el   qual, a través d'insertar publicitat d'empreses i comerços del nostre poble en   un vehicle adaptat per al transport de persones amb discapacitats psíquiques,   l'ajuntament disposava gratuïtament d'aquest vehicle durant un periode de tres   anys per destinar-lo al transport a centres de dia, centres ocupacionals, etc a   aquestes persones. A partir de disposar del vehicle en qüestió, l'ajuntament va   subscriure un altre conveni amb una altra empresa la qual, fent-se càrrec de   l'asegurança i altres despeses del cotxe, efectuava el transport de les persones   discapacitades sense cap cost pel consistori.
  Vaig preguntar a la Regidora Cabeza la raó per la   qual ja no es disposava d'aquest vehicle, quina empresa s'encarregava actualment   del transport de discapacitats i quin era el cost del servei. La resposta fou,   per una banda, que el conveni de cesió del vehicle va acabar el passat mes de   juliol, que, si l'ajuntament volia quedar-se amb el mateix, (recordem que es   tracta d'una furgoneta perfectament adequada i adaptada per al transport de   persones amb discapacitats diverses, però sobre tot de caràcter psíquic), doncs   que podia fer-se amb la propietat del mateix abonant un import de catorze mil   euros, que la Sra. Cabeza considera excessius i inassumibles pel consistori   palauenc. Per tant, l'ajuntament va donar per resolt el conveni, i va   preferir perdre el vehicle i no intentar cap renovació d'acords. D'altra banda,   va afirmar que havia arribat a un acord amb una altra empresa, que es signaven   convenis directes i personals amb les famílies dels discapacitats i que això no   comportava cap cost per a les arques municipals. Recordem que tampoc abans hi   havia cost pel consistori tot i que la referida Regidora va afirmar que sí en   tenia.
  Sento ahir per la Ràdio al responsable del   transport adaptat segons el conveni subscrit per l'anterior govern, que afirma   que res del que va manifestar la Regidora Cabeza al ple del mes d'octubre era   veritat, que l'ajuntament no corria amb cap despesa pel transport i que, el que   s'estava fent en l'actualitat ratllava clarament l'il·legalitat. Diu l'esmentat   responsable que un centre de dia no pot realitzar un servei de transport de   discapacitats, no pot facturar per aquest concepte i que aquesta situació és   denunciable de dalt a baix. I és ara quan entenc la raó dels convenis que   l'ajuntament subscriu amb cada família: és la manera que l'ajuntament ajuda   econòmicament a la família i el centre de dia en qüestió no factura a   l'ajuntament sino directament a la família del discapacitat   transportat.
  No sé si l'empresa que prestava aquest servei es   decidirà a denunciar aquesta irregularitat davant els tribunals. De fet, no es   queixava pas que l'ajuntament contractés una altra empresa, sino que el que feia   era il·legal i que el centre de Dia no disposa ni de llicència ni de capacitat   per fer un servei amb un vehicle que no se sap ni si és adaptat ni quines   característiques té.
  Per quina raó no es va voler mantenir l'anterior   vehicle? Per quina raó s'ha canviat d'empresa per fer el transport de   discapacitats? El primer que em ve al cap és allò de les ganes del tot   injustificades de desfer tot el que s'havia fet durant l'anterior legislatura.   Per dubtar, dubto fins i tot de si és cert que el vehicle adaptat es va oferir   pel preu que es va manifestar al ple. Segur que amb el temps anirem sabent més   coses d'aquesta malaurada i trista història!