L'Oficina d'Habitatge explica als propietaris els avantatges de la Borsa de Lloguer Assequible
Seguretat, garanties, intermediació, gestions... Aquests són alguns dels avantatges i serveis que l'Oficina d'Habitatge presta als propietaris i propietàries que ofereixin pisos o cases a la Borsa de Lloguer Assequible. Per exemple, l'Oficina d'Habitatge cobreix fins a sis mesos d'impagaments dels inquilins, fa d'intermediària entre les dues parts, proporciona assegurances multirisc i assessorament jurídic, elabora el contracte i en fa el seguiment, permet cancel·lar-lo en dos mesos si la propietat vol recuperar l'immoble...
Tot plegat, de forma gratuïta. Com a contrapartida, es procura que el preu del lloguer sigui ajustat, al voltant d'un 20% inferior al preu de mercat, si bé "l'última paraula respecte a l'import la té sempre la propietat", concretava Yasmina Gràcia, responsable de la Borsa de Lloguer de l'Oficina de l'Habitatge, en la xerrada que va oferir ahir al vespre a Can Cortès per explicar els avantatges de la Borsa de Lloguer Assequible. Una condició que sí s'ha de complir, però i segons Gràcia, és que "es limita la fiança a l'import d'un mes del lloguer". Aquesta queda dipositada i custodiada a l'Incasòl.
"L'objectiu és incorporar cases i pisos buits al mercat de lloguer i facilitar així l'accés a l'habitatge a les persones i famílies que tenen dificultats per exercir aquest dret", explica Jaume Oliveras, Tinent d'Alcaldia i regidor de Serveis Socials de l'Ajuntament. Oliveras és una de les deu persones que van participar de la xerrada d'ahir. "Alhora, la Borsa de Lloguer pretén treure les pors que, de manera comprensible, poden tenir les persones propietàries davant riscos com els impagaments", continua el regidor, qui també cita el fet que "l'Oficina d'Habitatge aporta garanties com assessorament jurídic gratuït per resoldre altres problemes que puguin sorgí", afegeix el regidor.
Palau-solità i Plegamans té mancomunada la Borsa de Lloguer i la resta de serveis de l'Oficina d'Habitatge al Consell Comarcal del Vallès Occidental. És a dir, que tant les persones que busquen un habitatge al municipi com les que hi tenen propietats, han d'acudir a aquest organisme per sol·licitar els seus serveis. Això sí, ho poden fer a través del Servei d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament (pl. de la Vila, 1) o dels Serveis Socials (c. Anselm Clavé, 11). "De forma puntual, podem acudir al municipi per atendre diverses persones amb visites concertades. En qualsevol cas, estem sempre disponibles al Consell Comarcal i a través del telèfon i del correu electrònic", concretava ahir Yasmina Gràcia.
Les dades de contacte de l'Oficina d'Habitatge són les següents:
Oficina d'Habitatge del Vallès Occidental
Consell Comarcal del Vallès Occidental
Ctra. Nacional 150, km 15, Terrassa.
Telèfon: 93.727.35.34.
Adreça electrònica: habitatge@ccvoc.cat
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |