divendres, 14 de febrer del 2014

QUÈ DIU LA "SACROSANTA" CONSTITUCIÓN?

El discurs de la por, davant l'imparable embranzida de l'independentisme a Catalunya, es centra d'una forma repetitiva, enganyosa i visceral, en determinats arguments relatius als conceptes de Soberanía Nacional, Indisoluble Unidad de la Patria, que si l'exèrcit és l'encarregat de garantir aquesta unitat i independència d'una nació que ells anomenen España..., però, en canvi, passen per alt molts preceptes del mateix text legal i amb el mateix rang normatiu que, no els interessen, però que són igualment aplicables i exigibles.
 
I és que, per exemple, en el mateix article 1 s'ens diu:
 

Artículo 1

1. España se constituye en un Estado social y democrático de Derecho, que propugna como valores superiores de su ordenamiento jurídico la libertad, la justicia, la igualdad y el pluralismo político.

 

L'article 3, després de dir que el castellà és la llengua oficial de tot l'estat i que els ciutadans l'han de conèixer i tenen el dret d'usar-la, també diu:

 

Artículo 3

2. Las demás lenguas españolas serán también oficiales en las respectivas Comunidades Autónomas de acuerdo con sus Estatutos.

3. La riqueza de las distintas modalidades lingüísticas de España es un patrimonio cultural que será objeto de especial respeto y protección.

 

Val la pena també, que ens fixem en com es remarca la tasca dels partits polítics com a representants del pluralisme i la Democràcia, quan a l'article 6 expressa:

 

Artículo 6

Los partidos políticos expresan el pluralismo político, concurren a la formación y manifestación de la voluntad popular y son instrumento fundamental para la participación política. Su creación y el ejercicio de su actividad son libres dentro del respeto a la Constitución y a la ley. Su estructura interna y funcionamiento deberán ser democráticos.

 

I, un dels articles més destacables d'aquest apartat el constitueix l'article 9 que, a banda d'establir el principi de legalitat i gerarquia normativa, el seu apartat 2 resulta d'una grandíssima transcendència a l'hora d'analitzar la legitimació i viabilitat del que en aquest moments reclamem: Poder VOTAR!

I, en aquest sentit, cal que llegim, paraula per paraula, aturant-nos a valorar cadascun dels seus significats, per adonar-nos que, tant o més important que els principis que s'aleguen per rebutjar la nostra voluntat, és el fet d'exercir la llibertat individual i col·lectiva sabent que els Poders Públics han de garantir plenament el seu exercici: L'article 9, apartat 2, estableix:

 

2. Corresponde a los poderes públicos promover las condiciones para que la libertad y la igualdad del individuo y de los grupos en que se integra sean reales y efectivas; remover los obstáculos que impidan o dificulten su plenitud y facilitar la participación de todos los ciudadanos en la vida política, económica, cultural y social.
 
Aquest és un modest anàlisi del que, de moment es reflexa en el Títol Preliminar d'aquesta Constitució. Seguiré properament comentant diversos aspectes del text que, vés a saber per quina raó, no acaba d'interessar que s'en parli.
 
Ah, per cert, abans del Títol Preliminar hi ha el Preàmbul, que és l'apartat on s'hi reflexen els principis inspiradors del que anomenen Llei de Lleis. Un d'aquests principis diu:
 

Proteger a todos los españoles y pueblos de España en el ejercicio de los derechos humanos, sus culturas y tradiciones, lenguas e instituciones.




This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.


dimecres, 12 de febrer del 2014

FELICITEM-NOS PER DUES BONES NOTÍCIES

I és que, aquests darrers dies, segons informacions de Ràdio Palau, s'ha donat a conèixer, per una banda, el gran arrelament del servei de Bus urbà que l'anterior govern va implantar al 2009, i per una altra, ll'èxit que diuen que té, (que ja fa anys que ho sabem), el model de Cogestió amb els joves del poble de l'Espai Jove l'Escorxador.
 
Resulta curiós observar com presumeix l'Ajuntament no només del model de Cogestió de l'equipament amb els nostres joves, sino, (i encara és més curiós), dels imports rebuts pel consistori en concepte de subvencions de la Generalitat, Diputació, etc. Presumeixen que l'any 2013 han rebut prop de quaranta mil euros. Lluny queden d'aquells més de cent trenta mil que vam rebre durant el darrer any del govern anterior liderat per CiU. I m'agrada com destaquen el fet que són molts els ajuntaments,entitats de tot el país així com administracions diverses, que som un gran exemple a seguir en matèria de cogestió amb els joves. Cogestió que va aplicar per primera vegada l'anterior govern, que ja va ser un exemple a seguir aleshores, que les nostres tècniques van participar en multitud d'esdeveniments, cursos i actes arreu del país explicant com funcionàvem per servir de model per als altres. Per això m'alegro que es mantingui i, malgrat la situació econòmica actual en general, es segueixi potenciant a tots els efectes tant aquest model com totes les prestacions i serveis que ofereix un equipament per als joves de Palau-solità i Plegamans innaugurat el mes de juny de 2008.
 
La segona bona notícia és el grau de consolidació que, any rere any va experimentant el servei de bus urbà instaurat també per aquell govern l'any 2009. I és que, perquè un nou servei com aquest funcioni, es consolidi i la gent s'el faci seu, s'ha de ser molt perseverant, mantenir-se amatent i aplicar polítiques de màxima eficiència. I això exactament és el que ha fet el Regidor Pedro Sánchez a qui vull felicitar amb tota la sinceritat i energia de que sóc capaç. amb el temps, és quan es veu què cal fer per tal d'anar millorant el servei, estudiar quins són els recorreguts més necessaris i utilitzats per la gent, quines freqüències de pas, a quines hores calen més o menys busos, etc. Amb el temps es guanya qualitat de servei, però també quantitat´. A més usuaris, més possibilitats de manteniment en els preus dels bitllets o fins i tot de rebaixa. Diu que estem a punt d'assolir el sostre de vint mil usuaris en un any. Qui creu en un projecte i no està viciat per si això ho va iniciar un govern d'aquest o d'aquell color polític; qui aprofita la bona feina anterior per anar-la millorant i consolidant, és de veritat algú que està al servei de la gent i no pas d'obscurs interessos polítics només encaminats a la destrucció o desprestigi de l'adversari polític. Sóc el primer en reconèixer que necessitem a la política persones com en Pedro Sánchez, i en sobren moltes com aquells qui només pensen en donar culpes als altres o desfer el que sigui només perquè no han estat ells qui ho han implantat.
 
Felicitem-nos doncs per aquestes dues grans notícies!
 



This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.


dilluns, 10 de febrer del 2014

QUAN LES PROPOSTES NOMÉS LES FA CiU

Us reprodueixo a continuació l'escrit o pàgina de CiU d'aquest mes al Butlletí d'Informació Municipal insertat a les publicacions privades del poble:

 

CiU persevera. Seguim fent propostes d'acord per afavorir els interessos de les persones. Però, aquest Govern format pel PSOE, (el PSC ja no existeix), ICV i la Veu, es manté en la més absoluta inactivitat. L'acció de govern es redueix al mínim imprescindible, exigible i inevitable per a qualsevol govern: manteniment, reparacions i petites obres de millora. Els pressupostos municipals aprovats, còpia exacte dels de 2013, no aporten res de nou. Però els impostos s'apugen un 1,7% de promig, perquè prenen de referent l'IPC d'agost, i no pas el d'octubre que fou del 0%. L'IBI, per a finques amb valor cadastral superior a 104.000 euros s'incrementarà un 6%. Han rebutjat totes les al·legacions formulades per CiU a les ordenances fiscals. L'Alcaldessa convoca un ple extraordinari pel dia 24 de desembre a dos quarts de tres de la tarda per desestimar de pla les nostres al·legacions sense justificació de cap tipus. Desestimen les bonificacions a l'IBI proposades per a famílies monoparentals, nombroses i gent gran, i a la taxa d'escombraries. Desestimen exempcions a l'impost sobre vehicles de tracció mecànica per als cotxes poc o gens contaminants. Desestimen reducció de l'IAE per a les empreses que implantin sistemes de reducció de la contaminació i per a les que creïn ocupació. A favor de qui està aquest Govern?

 




This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.


divendres, 7 de febrer del 2014

DARRERA PREGUNTA DEL PLE DE GENER 2014, SOBRE EL NOU PASSEIG DE VIANANTS ENTRE ISAAC PERAL I RONDA VERDA

 

9.- A la vista de l'execució del projecte, aprovat per l'anterior govern, de passeig de vianants entre la Ronda Verda i la Rambla Isaac Peral, que anava lligada a la construcció de la Piscina municipal, i que aquest govern ha decidit recuperar; demanem s'ens doni trasllat del projecte i volem saber si és el mateix que anava lligat a la piscina o s'hi ha fet algun canvi.

 

La resposta va anar a càrrec del Regidor Pedro Sánchez. Diu que no respon a cap projecte anterior sino al fet d'atendre les peticions provinents dels veïns d'aquesta zona, i així aconseguir que des de les cases no es vegin tant les fàbriques de la part industrial col·locant arbres i fent més transitable la vorera del cantó de les naus industrials per als vianants que vulguinn anar de la Rambla Isaac Peral cap a la Ronda Verda i viceversa.

 

Dit això, sí que es fa del tot necessari aclarir, amb independència de si és o no cert que hi ha una petició d'algun veí, (si ens fixem en les cases que hi ha, potser masses veïns no ho deuen haver demanat), que aquest passeig, tot i que és de gran utilitat i ens sembla molt bé la seva execució, anava molt lligat al projecte de la Piscina ja aniquilada. Observem com l'anterior govern, (i bo és recordar-ho), va construir, executar i fer del tot accessible, la Rambla Pere Pou, que conecta el centre de la vila amb la zona de can Cortès. Per tal que els vianants poguessin continuar cap a la Rambla Isaac Peral, va idear i construir l'actual rotonda que suposa que les persones puguin continuar a peu cap a Isaac Peral, Ronda que també fou remodelada, executada i feta del tot accessible per l'anterior govern.

 

Així, la pretensió inicial era la de construir una nova rotonda, de les mateixes característiques que la primera, que comuniqués, sense perill per a les persones, Isaac Peral amb l'Avinguda de l'Ebre. D'aquesta manera, mitjançant un passeig de vianants com el que ara s'executa o similar, es podia conectar amb la zona de la nova piscina a construir així com la mateixa Ronda Verda que es desplaça pel costat de la Riera de Caldes fins al parc de l'Hostal del Fum al llarg de prop de dos quilòmetres.

 

Ara, sense piscina ni cap dels equipaments previstos amb aquella instal·lació, sense una rotonda que eviti riscos a les persones que han d'atravessar el carrer Indústria, podran utilitzar el nou passeig, que en definitiva és arranjar l'inexistent vorera que en el seu dia s'hauria d'haver construït a la banda de les naus industrials, per així poder arribar a la Ronda Verda, que també podriem recordar que va ser construïda per l'anterior govern.

 

No sé quines peticions dels escassos veïns que hi ha a la zona s'han produït. Però, a l'Avinguda de l'Ebre ja hi trobem arbres en el centre de la calçada. Ara també en posen a la banda de les fàbriques i arranjaran la vorera amb sauló o similar.

 

Jo recomano que s'estudiï la possibilitat de fer una rotonda per comunicar sense riscos innecesaris per a les persones, Isaac Peral amb Avinguda de l'Ebre. La resta està molt bé, lamentant, això sí, que sense la piscina ja no tindrà ni la utilitat ni el sentit que es preveia en el projecte inicial.

 




This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.


dijous, 6 de febrer del 2014

PREGUNTES DE CiU AL PLE DE GENER 2014, 2ª PART

Seguint amb les preguntes que vam adreçar al govern municipal en el ple del passat dia 30, passo avui a explicar-ne unes quantes més:

 

4.- Per quina raó la Regidora Marcuello encara no ha facilitat al Grup municipal de Convergencia i Unió les actes de les tres reunions celebrades al llarg d'aquesta legislatura sobre el POUM, i que ja porta uns quants mesos dient que no ho ha fet per descuit? Ens les facilitarà juntament amb tota la informació, també sol·licitada per escrit, sobre les més de 160 al·legacions presentades al POUM)

 

Abans d'explicar-vos cap resposta, cal dir que, com recordareu, des del mes d'abril de 2013 venim demanant a tots els plens així com per escrit aquestes actes. Dijous passat, una estona abans del ple vaig rebre una trucada de la Regidora Marcuello en la que em comunicava que ja tenia pràcticament a punt les actes en qüestió, i que hi havia alguns problemes de caire burocràtic a l'hora de poder-nos facilitar tota la informació demanada en relació a les Al·legacions formulades al POUM. En el ple vaig manifestar que, com que la Sra. Marcuello m'havia dit que acabat el ple ens lliuraria les actes, doncs que ja no feia la pregunta. Doncs bé, arribats a dia d'avui, 6 de febrer, encara no ens han lliurat ni les actes ni tampoc tenim notícia sobre les al·legacions al POUM. Aquesta és la transparència i les "parets de vidre" que preconitzaven abans de les eleccions del 2011!

 

5.- Saben ja a què pensen destinar els 662.000 euros rebuts del conveni de Can Valls, malgrat haver renunciat als 140.000 euros dels 800.000 acordats per a la construcció de la que havia de ser la Piscina municipal?

 

La resposta va ser de la pròpia Alcaldessa manifestant, a l'igual que ja ho va fer en el ple de novembre, que ho estaven estudiant i quan sapiguessin a què destinarien aquests diners ja ens ho farien saber!

 

6.- Es disposa d'algun tipus d'informació o indici sobre els posibles autors del robatori de l'estelada instal·lada diumenge passat a la rotonda d'entrada al poble?

 

La Regidora Marcuello va contestar que no. Que poc abans de les dotze de la nit tant la Policia Local com els Mossos d'Esquadra havien fet acte de presència al lloc i tot estava correcte. Als pocs minuts ja no hi era l'estelada. Diu que hi ha una investigació oberta i que, tant bon punt hi hagi alguna informació, ens ho comunicaran.

 

7.- En relació a una despesa d'assesorament jurídic aprovat en Junta de Govern del dia 16 de gener per una entitat denominada Dones i Drets, volem conèixer quina és aquesta entitat i a què es destinaran exactament aquests diners.

 

La Regidora Marcuello ens va explicar que aquest era un servei d'assessorament jurídic per a dones en situació de Violència de Gènere que es presta de forma regular. Jo recordo que aquest mateix servei es venia prestant a través d'una advocada que la Diputació posava mensualment a disposició de les dones que es trobessin davant d'actes de violència de gènere.

 

8.- En relació a la darrera pròrroga d'un any aprovada avui del contracte amb l'empresa Clece per a la neteja dels diferents edificis i instal·lacions municipals; tenint en compte que l'anterior govern va fer l'actual adjudicació a aquesta empresa, comportant un estalvi de més de tres-cents mil euros l'any respecte del contracte anterior, demanem una valoració del nivell de satisfacció del Servei prestat per aquesta empresa als efectes d'una futura nova contractació.

 

El Regidor Abascal va expressar la seva absoluta satisfacció amb el servei prestat, i va dir que la seva voluntat era intentar encara rebaixar més el cost d'aquest servei. Els hi haurem de fer memòria del que deien quan nosaltres aconseguiem aquest tipus d'ajustos econòmics: que si precarització del treball, males condicions laborals de les treballadores, reducció dels seus salaris, etc. Què diferent que és mirar-se les coses des del govern estant!

 

I deixo la darrera de les preguntes per demà, que em dieu que m'allargo massa!

 




This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.


dimecres, 5 de febrer del 2014

PREGUNTES DE CiU, PLE GENER 2014

I com us vaig anunciar, passo avui a començar a explicar-vos les preguntes que vaig adreçar al govern municipal en el ple del dia 30 de gener, que mantenim per escrit i en format d'instància, i resumeixo les minses respostes obtingudes:
 

1.- Per a l'any 2014, l'Ajuntament planteja la "construcció d'una pista poliesportiva coberta que es situarà al costat del Pavelló Municipal d'Esports Maria Víctor. La petició de subvenció per fer aquesta pista és de 300.000 euros, ja que el cost total del projecte és de 459.100 euros".

 

Demanem novament, ja que encara no s'ha fet, les explicacions oportunes en relació a aquest projecte al què es fa referència, especialment, quin és aquest projecte, quins projectes globals constructiu i d'usos s'ha elaborat per al conjunt de les 3 instal·lacions esportives, quines característíques es considera que ha de tenir aquest nou equipament, on serà ubicat, quins seran els seus estàndards de qualitat, quina és la seva destinació final i, si realment s'ha d'ubicar a l'esplanada del costat mateix del pabelló destinada actualment a aparcament, com es reubicarà la zona d'estacionament per a vehicles?

 

Resposta del Regidor David Abascal: La veritat és que encara no disposen de tota la informació necessària per tal d'explicar a fons el projecte. Que serà una pista ubicada a l'actual esplanada pabimentada, destinada actualment a aparcament, que no hi ha cap estudi global dels tres equipaments, que la nova pista ha de servir per donar resposta no només a les entitats que fan activitats esportives, sino també a les entitats culturals i al propi Ajuntament doncs, entre altres coses, evitarà haver de contractar envelats, carpes, etc. També servirà pels comerciants a fi que hi puguin portar a terme fires i certàmens diversos sense despeses adicionals. En relació a on pensen ubicar l'estacionament dels vehicles, respon que encara no ho saben, que ho han d'estudiar, que potser en els terrenys anexos tot i que no són de propietat municipal sino arrendats, i que ja ens explicaran, quan correspongui, com es soluciona el tema de l'aparcament. Diu que les obres les volen iniciar aquest 2014, però no sabem res més!

 

2.- Tot i que el Regidor David Abascal en el mes de juny de 2013 va manifestar que ja disposava del projecte Basic d'aquest nou equipament comprometent-se a que ens donaria trasllat del mateix, per quina raó encara no ens ho ha facilitat? Disposa ja l'equip de govern d'aquest projecte Bàsic i executiu?

 

Resposta Regidor David Abascal: No, diu que el que hi havia era un avantprojecte; (repassant l'acta dels plens, va parlar de projecte), i ara diu que s'ha fet un concurs entre tres bufets d'arquitectura, que s'ha adjudicat ja a un i que encara s'està cuinant el projecte. El volen treballar amb màxima participació, i tant bon punt disposin del projecte bàsic, (que no pas l'executiu), ja ens l'ensenyaran. Per tant, que el més calent és a l'aigüera!

 

3.- És cert que s'ha mostrat un important mal estar entre les diverses entitats esportives pel fet, segons diuen, que es vol fer coincidir la construcció de la nova pista esportiva semicoberta amb el canvi o renovació de la coberta del pabelló vell? Per quan s'ha previst executar les obres de canvi de la coberta del pabelló vell un cop retirada l'actual coberta d'uralita? Quin és el cost d'aquestes obres? Amb quins diners I de quina partida del pressupost es portaran a terme aquestes obres?

 

Resposta Regidor David Abascal: Que sí que han pensat en canviar la coberta del pabelló vell, que té més de quaranta anys, però, no saben ni com ho faran, ni quan ni quan costarà. Ho estan estudiant i ja ens informaran. No és cert que vulguin fer coincidir la construcció de la nova pista amb el canvi de coberta del pabelló vell, i que ho volen fer tot comptant amb les entitats esportives perquè no els pugui afectar en les seves activitats i competicions.

 

Demà, més!

 




This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.


dilluns, 3 de febrer del 2014

UNA ALTRA VEGADA AMB LA PISCINA!

El Sr. David Abascal, Regidor de Projectes dedicat exclusivament a desfer projectes del govern anterior, just acabat el ple de dijous passat, utilitzava el Facebook de l'Ajuntament per treure pit i presumir d'haver enterrat definitivament el projecte de Piscina municipal coberta enllestit i adjudicat al final de la passada legislatura. I és que, sembla que sigui ell i el seu govern qui ha aconseguit anul·lar tots els concursos i contractacions efectuades, quan en realitat, l'única persona que ha fet possible que la piscina no s'hagi construït i estigui ja en funcionament, és la Regidora Maria Àngels Marcuello Martínez. Ella i només ella, amb els recursos interposats, així com amb la seva defensa d'aquests recursos davant la Justícia un cop al govern municipal, ha estat la veritable causant que la piscina no només no s'hagi construït sino que hagin de passar molts anys com perquè es donin les condicions adequades perquè sigui plausible un nou concurs d'aquest estil i envergadura.
 
No us vaig parlar d'aquest punt de l'ordre del dia del ple de dijous, per una banda, per descuit, però, per una altra, perquè sembla que a cada ple tinguem el mateix punt. Un dia per donar compte de la sentència (quan encara no és ni ferma), un altre per quan ja ha adquirit fermesa, un altre per suspendre temporalment l'aplicació del contracte subscrit a l'anterior legislatura..., i, dijous va ser per deixar sense efecte el contracte d'adjudicació, gestió i explotació de la piscina, això sí, en compliment de la sentència. I diria que ja es deu haver acabat tot el Rosari de l'Aurora que ha suposat tota aquesta qüestió d'aniquilació d'un projecte com aquell.
 
Desbordava d'alegria el Sr. Abascal en el Facebook municipal manifestant que finalment s'havia complert amb el seu somni com a Regidor de Projectes de desfer el que ell considera com a buc insígnia de l'anterior govern. Però, no cal que presumeixi tant, ja que, si no hagués estat per la Regidora Marcuello la Piscina hi seria i estaria funcionant; i ves que, fins i tot, no en presumís el regidor en qüestió dient que "gràcies a l'actual govern s'havia redreçat el projecte i que s'havia fet més sostenible...., o qualsevol afirmació d'aquest estil.
 
Ara sí. La piscina no es farà. I no es farà perquè, (a uns els hi agradarà i a d'altres no) ha estat la Sra. Marcuello qui ho ha aconseguit. El Regidor Abascal, per molt que en presumeixi, no hi haurà tingut res a veure!
 
La resta de les seves elocubracions facebokianes, les mateixes falsedats de sempre: Que això li costava al poble cap a cinc milions d'euros, que si durant trenta anys el poble havia d'estar pagant no sé quines forassenyades quantitats de diners i tot el que us pogueu imaginar procedent d'algú que, durant la legislatura anterior es va dedicar de ple a l'insult mitjançant un blog anònim denominat El dimoni de la Pedra Llarga.
 
Però, ja sabeu que si la sentència diu el que diu, no és per cap altra raó que per entendre que si el demandat (Ajuntament) dona la raó a la part demandant (marcuello), el que es produeix "de facto" és un aplanament, i per tant poc marge li quedava al jutge a l'hora de prendre una decisió.
 
I, pel que fa al cost econòmic, el que tantes vegades hem comentat i encara ningú ha rebatut: L'Ajuntament hi posava un milió i mig d'euros: Cent mil d'un crèdit concertat i plenament retornat de l'any 2010. Dos-cents mil euros d'una partida aprovada en el pressupost del 2011 (que es va tancar en positiu per més d'aquest import), vuit-cents mil euros procedents del conveni urbanístic de can Valls que, al no haver-se pogut iniciar l'obra i per tant, no haver pogut facturar l'IVA, n'han acabat percebent sis-cents-seixanta mil que tenen guardats en un calaix a l'espera de saber què en fan; i la resta fins al milió i mig eren subvencions de la Generalitat (PUOSC) i de Xarxa de la Diputació, totes elles concedides i acceptades pel consistori. Efectivament, durant quinze anys s'havia d'abonar una quota de noranta-cinc mil euros anuals als que s'havia de restar una part de les quotes satisfetes pels socis de la nova instal·lació.
 
I aquesta és la veritat sobre tot plegat. I les alegries i els brindis que convinguin, que els deixin per a la Regidora Marcuello, per a satisfacció d'uns i desgrad d'uns altres. El regidor de Projectes que, arribat el darrer any de la legislatura encara no n'ha enllestit cap, sí que n'ha desfet potser algún; però no el de la Piscina.
 
La Piscina no la volien i ara ja sabem segur que no es farà. Si volen, amb aquests diners poden seguir reasfaltant carrers i arranjant voreres; però primer que mirin si han d'arreglar elements fets malbé, ja que els que estan bé no cal que els toquin!
 



This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.