Acord entre l'Ajuntament i la Cambra de Comerç de Sabadell per potenciar el comerç local
Les dues institucions presenten les accions que es duran a terme en un acte obert a tota la ciutadania
L'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans i la Cambra de Comerç de Sabadell han signat un conveni de col·laboració per a la realització d'una anàlisi del municipi amb l'objectiu de potenciar el sector comercial. Teresa Padrós, Alcaldessa de Palau-solità i Plegamans, i Antoni M. Brunet, president de la Cambra de Comerç de Sabadell, van signar ahir l'acord. Ho van fer acompanyats de Jaume Oliveras, Tinent d'Alcaldia i regidor de Comerç, i Manuel Amado, tècnic de la Cambra de Comerç.
L'acte, al qual van assistir-hi una vintena de persones, era obert als comerciants i a la ciutadania en general. S'hi va presentar l'anàlisi global que es durà a terme, així com les diagnosis comercials que la Cambra ofereix a diversos establiments de la vila i que servirà per assessorar-los i ajudar-los a millorar el negoci. Diverses persones del públic van intervenir-hi per aclarir dubtes sobre l'estudi que es farà a tot el municipi, d'una banda, i sobre les diagnosis concretes a un grup d'establiments, de l'altra.
L'Alcaldessa, en la cloenda de la presentació, va posar en valor que el municipi "té molt potencial comercial, tenint en compte els esdeveniments que s'organitzen al llarg de l'any i que atreuen molts visitants". Va lloar l'Associació de Comerciants i empresaris a títol individual "per estar sempre disposats a treballar, canviar hàbits i reinventar-se". Amb tot, va identificar també algunes dificultats a les quals s'enfronta el comerç local: "Tenim un poble urbanísticament dispers i això dificulta que hi hagi centralitat al voltant d'un eix comercial. Costarà crear-la però ho aconseguirem". "És important també que baixin els preus dels lloguers; no té sentit que hi hagi locals comercials buits i es mantinguin els preus", va afirmar per assenyalar un altre llast per a l'activitat comercial. Per últim, va agrair la col·laboració de la Cambra de Comerç i dels comerços del municipi i va assegurar que "l'Ajuntament continuarà treballant al costat del comerç i de les persones".
Anàlisi global del sector
La primera part del conveni detalla l'anàlisi transversal que identificarà les potencialitats i mancances del municipi a nivell comercial. Això inclou aspectes com l'estudi de l'oferta i la demanda, reunions de treball amb empresaris i entitats, enquestes a la ciutadania, consideracions demogràfiques i urbanístiques i l'avaluació de factors com els esdeveniments que s'organitzen, el transport, l'impacte del mercat setmanal... Tot plegat culminarà amb la redacció de conclusions i propostes per a la dinamització del comerç.
Jaume Oliveras, regidor de Comerç, va manifestar que "tothom s'ha mostrat extraordinàriament interessat en la realització de l'estudi", en referència a les opinions expressades en el darrer Consell Municipal de Comerç i Consum. Va concretar que la inversió que l'Ajuntament farà per realitzar-lo (28.500, IVA no inclòs) prové "de la reserva que havia fet el consistori per a l'organització de Fira Palau i que finalment no es va dur a terme". Oliveras va incidir en la diferenciació entre aquest estudi i les diagnosis que s'ofereixen a establiments de la vila: "Són dues coses diferents. Les diagnosis individualitzades les han de demanar els comerços interessats directament a la Cambra de Comerç".
Tornant a l'anàlisi general del comerç local, Antoni M. Brunet, president de la Cambra de Comerç, va subratllar que "l'estudi anirà més enllà de les paraules; té l'objectiu d'identificar accions reals que impliquin possibilitats d'èxit". "La intenció és generar reflexions que proporcionin instruments i mecanismes per ser més eficaços i generar més negoci", va continuar Brunet. "El comerç és transcendental en la vida de les persones i com a element generador de riquesa i treball. És molt d'agrair que l'Ajuntament hi dediqui recursos i tingui la voluntat de potenciar el sector", va reflexionar el president de la Cambra de Sabadell.
Manuel Amado, tècnic de l'entitat, va desgranar els diversos apartats que estudiarà l'anàlisi comercial del municipi, així com la metodologia que se seguirà i el calendari previst per a les diverses accions. L'objectiu és que, un cop realitzat, provoqui actuacions en l'espai públic, identifiqui com el mercat setmanal pot ajudar al comerç local i proposi accions estratègiques i de foment empresarial. Per arribar fins aquí, s'analitzaran molts aspectes que van des de l'anàlisi territorial fins a les activitats que es desenvolupen al municipi, sense oblidar l'estudi de la demanda, l'oferta, els punts forts i febles, les oportunitats i les amenaces...
Diagnosis a establiments
L'altre pilar del conveni signat ahir és la realització de diagnosis comercials que la Cambra de Comerç de Sabadell farà de forma individualitzada a establiments del municipi. Per optar a ser un dels negocis assessorats, cal inscriure's abans de l'1 d'octubre al web Diagnosi d'Innovació Comercial.
Aquest servei de diagnosi s'adreça a autònoms, microempreses i pimes del sector comercial que comptin amb almenys un establiment o punt de venda físic, independentment del subsector al qual pertanyin o del tipus de productes que venguin. El consultor o consultora visitarà el comerç per prendre dades i sol·licitar la informació que necessiti. Estudiarà les característiques generals del comerç, l'entorn, la imatge externa i interna, la gestió del punt de venda, el màrqueting i la comunicació, la política comercial i la gestió financera. El servei culmina amb el lliurament d'un complet informe amb el resultat de l'estudi i propostes. Cadascuna de les diagnosis està valorada en 1.200, però no suposarà cap cost per als negocis que se'n beneficiïn ni per a l'Ajuntament perquè està subvencionada per fons FEDER i pel ministeri d'Economia i Competitivitat.
El software de antivirus Avast ha analizado este correo electrónico en busca de virus. |